Druhá jmenovaná společnost, která provozuje internetový obchod Mall.cz, si výstavbu nových skladů zadala i v zahraničí. Staré sklady mění za moderní areály i menší hráči ze specializovaných obchodů jako Parfums.cz. Ten staví nové logistické centrum v Brně, z kterého bude zásobovat své zahraniční pobočky.
Rostoucí obliba nákupu přes internet má dopad na kamenné prodejny, které si již nepotřebují pronajímat tak velké prostory jako v minulosti. Měnící se zvyky v nakupování nejvíce pociťují prodejci sortimentu, který si zákazníci tolik nepotřebují vyzkoušet, případně "osahat". Jde o multimédia, knihy, sportovní potřeby a elektroniku. "U těchto sektorů došlo z hlediska kamenných obchodů k největšímu snižování velikosti nákupních ploch a změnám v konceptu či změnám v nabídce tak, aby přilákaly více zákazníků," říká Ondřej Novotný z poradenské společnosti Jones Lang LaSalle.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.