Celkem má fond podle původního návrhu hospodařit se 66 mld. korun, do čehož jsou započteny jak evropské peníze, tak i převod nevyčerpaných prostředků z letošního roku.
Kromě peněz pro příští rok bude šéf dopravního resortu žádat o zvýšení objemu prostředků i pro roky 2015 a 2016. Právě v těchto letech, kdy končí současné programové období Operačního programu doprava I. a startují nové evropské dotační programy, má být přísun peněz do fondu dopravy výrazně omezen.
V současném návrhu má celkový rozpočet fondu včetně evropských peněz v roce 2015 dosahovat 45 mld. korun a o rok později o necelé 2 mld. korun více. Pro plné vyčerpání evropských peněz požaduje šéf dopravního resortu rozpočet fondu v těchto třech letech ze státního rozpočtu navýšit celkem o 24 mld. korun.
Přestože zvýšení rozpočtů SFDI považuje ministerstvo dopravy za minimální možné, příjmy fondu neodpovídají finančním nárokům, se kterými se počítá v koncepčním materiálu dopravních sektorových strategií. Ty ročně požadují 70mld. dotaci na výstavbu a údržbu dopravní infrastruktury.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 2/2025





