69 m vysoký kontejnerový jeřáb byl nejprve v doku Delwaide naložen na palubu pontonu. Následně projel největší plavební komorou světa – Berendrechtsluis. Ta má šířku 68 m a byla postaven v roce 1989, aby usnadnila přístup tehdejším největším kontejnerovým lodím.
V současti se v Antverpách staví zdymadlo s ještě většími parametry. Dokončeno by mělo být za dva roky.
Výstavba Deurgancksluis je, podobně jako v případě nových zdymadel na Panamském průplavu, založena na projektu Berendrechtsluis. Nová komora bude mít rovněž délku 500 m a šířku 68 m, ale provozní hloubka bude až 17,8 m, čímž se stane novým největším přístavním zdymadlem na světě.
Celý konvoj, který vyjel z Antverp, je dlouhý 145 m a kvůli pohyblivému ramenu jeřábu dosahuje ve vrchní části šířky 89 m. Tento týden náklad dorazí do norského přístavu Larvik nedaleko Osla, kde bude obsluhovat kontejnerový terminál.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.