ZetesMedea (Logistic Execution) je systém, který zajišťuje vysokou efektivitu skladových procesů. Podporuje bezchybný výkon procesů a poskytuje sledovatelnost v reálném čase, integruje moderní technologie sběru dat jako ImageID a Pick by Voice s jakýmkoli nadřazeným systémem typu WMS či ERP.
Hlasové vychystávání nahrazuje seznamy nálepek
Až do září loňského roku vychystávali zaměstnanci všech distribučních center Dirck III veškeré objednávky pomocí papírových seznamů s balíkovými nálepkami. Jelikož se tyto nálepky mačkaly, odlepovaly nebo se zachytávaly na špatných místech, docházelo v dodávkách do obchodů ke zbytečným chybám.
Manažer distribučního centra Jan van der Nagel vysvětluje: „Na začátku roku 2013 jsme zvažovali výhody hlasového vychystávání a došli jsme k závěru, že bychom v našich distribučních centrech mohli zlepšit produktivitu o 6 až 7 %. Kromě toho nám tento systém umožňuje snižovat chybovost, což je důležité pro spokojenost našich zákazníků. Zvolili jsme tedy systém ZetesMedea, protože jde o takzvaný neškolený systém. Díky tomu uspoříme čas, který bychom u školených systémů věnovali zaškolování, registraci a konfiguraci uživatelských profilů.“
Hlasem řízené vychystávání
Systém ZetesMedea Voice předává skladníkovi informace o pozici a požadovaném množství zboží, které je nutné vychystat, do ergonomických sluchátek. Podle pokynů systému picker pak produkty vychystává. Systém automaticky řadí všechny objednávky tak, aby se zpracovaly na základě priority a nikoli na základě osobní preference pracovníků skladů. To zajišťuje včasné vychystání prioritních objednávek a zároveň omezuje neefektivní činnosti.
Jakmile jsou vychystány všechny produkty dané objednávky, je vychystávač informován, o dokončení úkolu a objednávka je odeslána do nadřazeného systému. Jan van der Nagel pokračuje: „Díky hlasem řízenému navádění a hands-free operacím je nyní naše vychystávání mnohem přesnější a naše zaměstnance zároveň mnohem víc baví jejich práce. Kromě toho se naše předchozí rychlost vychystávání 160 balíků za hodinu zvýšila na minimálně 180 balíků. Pro velké objednávky s několika balíky stejných položek jsme schopni dosáhnout počtu 225 balíků za hodinu a pro speciální akce přes 300 balíků za hodinu.“