Nový postup zavádí přední prodejce a výrobce potravin, kosmetiky a domácích čističů v Evropě u obalů sprchových gelů Dove. Následně bude tato technologie použita i u ostatních výrobků a značek firmy.
Za vznikem technologie Extrusion Blow Moulding (EBM) stojí tým odborníků ve spolupráci s globálními dodavateli obalů Unileveru - společnostmi Alpla a MuCell Extrusion.
Metoda umožňuje vstřikovat do plastových lahví plyn, který vytváří vzduchové bubliny ve střední vrstvě obalu a tím se snižuje množství spotřebovaného plastu. Funkčnost však pro spotřebitele zůstává zachována a tyto obaly jsou i nadále 100% recyklovatelné. Metoda sama o sobě není nová. Procházela však složitým vývojem.
„Když se zaměříme na konkrétní čísla, v minulém roce jsme prodali na 33 mil. kusů výrobků Dove, což nám při zavedení této technologie ušetří až 15 %, v přepočtu 275 tun plastu ročně,“ dodává Paul Howells, viceprezident vývoje a výzkumu obalových technologií společnosti Unilever.
CHEP: Displejové palety získávají na oblibě - čtěte ZDE
Sci-fi nebo realita? Veletrh obalů v Düsseldorfu nabízí revoluční inovace - čtěte ZDE
Obal už nepředstavuje jen ochranu zboží. Nápad z něj dělá reklamu - čtěte ZDE
Unilever však plánuje použít tuto výrobní metodu u všech výrobků s plastovými obaly společnosti, čímž by ušetřil až 27 tis. tun plastu ročně.
Od začátku příštího roku se firma vzdá určitých práv spojených s touto technologií a umožní ji využívat i ostatním výrobcům.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Radek Novotný
Logistika č. 2/2025





