První vlak do Čeng-cou byl ze stanice DUSS Terminal Hamburg-Billwerder vypraven 1. září s nákladem 41 kontejnerů, ve kterých byli mimo jiné přepravovány průmyslové roboty pro mezinárodní technologickou společnost. Signál k odjezdu vlaku dali mimo jiné Dr. Rüdiger Grube, předseda správní rady Deutsche Bahn AG, Dr. Bernd Egert, hamburský městský zastupitel pro ekonomiku, dopravu a inovace a Sie Fu-čan, guvernér čínské provincie Che-nan. 

„Přístavní město Hamburk bylo po mnoho století v obchodě s Čínou průkopníkem. Jsme hrdí, že od dnešního dne není Hamburk pouze cílovou destinací, ale i startovacím bodem pro železniční přepravu do Číny,“ říká Dr. Bernd Egert, městský zastupitel pro ekonomiku, dopravu a inovace města Hamburk. 

„Naše dlouholeté zkušenosti s přepravou mezi Evropou a Asií jsou předností pro naše zákazníky,“ říká Dr. Karl-Friedrich Rausch, člen správní rady společnosti DB Mobility Logistics AG odpovědný za dopravu a logistiku, a dodává: „Pohyb zboží mezi Čínou a zbytkem světa se stále navyšuje a to pro nás představuje velký potenciál. Sledujeme i vyšší poptávku po železničních přepravách do Číny.” 

Cesta do Čeng-cou, které je jedním z důležitých průmyslových center a dopravních uzlů v Číně, trvá přibližně 17 dnů. Trasa po železnici z Hamburku do Čeng-cou měří 10 214 km a vede přes Polsko, Bělorusko, Rusko a Kazachstán. DB Schenker pravidelně vypravuje ucelené vlaky do Číny od roku 2011. Mezi lety 2012 a 2014 společnost mezi Čínou a Evropou celkem přepravila 40 tis. standardních 20´ kontejnerů. DB Schenker Logistics má v Číně 160 poboček v 62 městech a zaměstnává více než 5000 lidí.

 

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-62849250-zeleznicni-spojeni-z-hamburku-do-cinskeho-ceng-cou