S vývojem technologií úzce souvisí emisní norma Euro VI, která vešla v platnost v září minulého roku a zpřísňuje limity zejména pro vznětové motory. Všichni výrobci působící na evropském trhu totiž mají za sebou dlouhý vývojový cyklus, na jehož konci jsou nyní jejich nejnovější modely tahačů, které splňují tuto přísnou normu a zároveň jsou vybavené nejnovějšími technologiemi.
Norma Euro VI nastavila současný stav, kdy všechny nové těžké diesely musejí být kvůli snížení obsahu oxidu dusíku ve výfukových plynech vybaveny vstřikováním speciální kapaliny AdBlue do systému výfukového potrubí. Tento takzvaný SCR katalyzátor navíc nejde jednoduše obejít tím, že by provozovatel vozidla AdBlue nepoužíval. Bez této látky je totiž výkon motoru omezen, či vůz vůbec nejede. Přestože jde z operativního hlediska o nepříjemnost, zájem o Euro VI narůstá především kvůli požadavkům na splňování této normy z jednotlivých evropských zemí i od soukromých firem, kde jsou zakázky často vázány na použití vozidel, která již plní podmínky Euro VI.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.