Vstup na rumunský trh vychází z analýzy, kterou Zásilkovna.cz vypracovala na jaře letošního roku. Rumunsko z této analýzy vyšlo jako jedna z nejzajímavějších destinací pro stávající klienty společnosti, mezi kterými jsou především české e-shopy.

„Rumunsko je velký a zajímavý trh, který se rychle vyvíjí. Ecommerce zde ale zdaleka není tak rozvinutá jako v dalších zemích, kde Zásilkovna působí. To má svou kladnou i zápornou stránku. Na rozdíl od Polska nebo Německa se zde setkáme s nižší konkurencí, rumunský zákazník ale zatím nezná systém výdejních míst, ke kterému tak může pociťovat určitou nedůvěru,” uvažuje zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková.

Samotné spuštění služby není jednoduchou záležitostí a jeho přípravy trvají v řádu měsíců. Zásilkovna svou sítí nově pokryje výraznou část středovýchodní Evropy. Pokud bychom načrtli nejdelší možnou trasu zásilky (z německého městečka Emden u nizozemských hranic až do rumunského Vama Veche na pobřeží Černého moře u hranic s Bulharskem), urazila by 2350 km a cesta by bez přestávky trvala celých 24 hodin.

„Není moc logistických firem na trhu, které by dokázaly přepravit zboží od klienta k zákazníkovi v Rumunsku v rámci dvou dnů od objednávky. A to včetně vybrání dobírky a poslání částky v českých korunách,” popisuje Simona Kijonková hlavní benefit Zásilkovny oproti jejím konkurentům.

Obrat ecommerce v Rumunsku tvořil v roce 2014 více než 1,1 miliardy eur, což je sice výrazně nižší číslo v porovnání se střední Evropou, zároveň je ale Rumunsko s 19,7 miliony obyvatel a okolo pěti tisíci e-shopy velice perspektivním regionem.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-64364450-zasilkovna-cz-chysta-vstup-na-rumunsky-trh