Vedení firmy v showroomu společnosti Jungheinrich ve Vídni nejprve novináře z celé Evropy seznámilo s celosvětovými výsledky hospodaření. Přestože absolutní počet prodaných vozíků rostl jenom nepatrně, trh prodělal významnou změnu s ohledem na prodeje v jednotlivých regionech. Zatímco počet prodaných vozíků v Evropě a Severní Americe podstatně rostl, Asie naopak zažila pokles. Hlavním důvodem recese bylo zpomalování čínské ekonomiky v loňském roce.

Hlavním trendem v celém světě je nástup manipulační techniky s elektrickým pohonem a ústup spalovacích motorů. Díky proměně trhu se také mění složení používaných vozíků. „Ve stále větší míře se využívají menší vozíky a systémové vozíky. Kvůli růstu e-commerce dochází ve skladech k většímu obratu menších jednotek a roste díky tomu poptávka po skladových technologiích,“ uvedl Lars Brzoska. I kvůli této poptávce v minulém roce Jungheinrich akvizoval společnost Mias Group, která se specializuje na automatizované skladové systémy a zakladače.

Nejen výkon, ale i design

Během konference došlo také k prezentaci nejmodernějších modelů vozíků. Inovačním procesem v poslední době prošel například třístranný zakladač EKX 516 s nižší spotřebou a patentovaným vyvažovacím systémem, výkonný retrak ETV 214 se zdvihem nad deset metrů, anebo ručně vedený vysokozdvižný vozík EMD 115i, který je nejmenším univerzálním vozíkem na světě.

Hlavní marketingovou strategií Jungheinrichu je v současnosti kampaň „Two shifts, One charge“, neboli garance provozu vozíku během dvou směn na pouze jedno nabití. „Nejde jenom o marketingovou kampaň, ale smluvně závaznou garanci. V případě, že naše baterie nevydrží nabitá po dvě směny, zdarma ji zákazníkovi vyměníme za novou,“ ujistil Lars Brzoska a dodal, že v současnosti tuto garanci Jungheinrich poskytuje na více než 25 typů vozíků v portfoliu.

Vozíky Jungheinrich se také nově prezentují v moderním designu a také v nových barevných odstínech. Součástí redesignu také byla změna ovládání a intuitivnější a přehlednější rozhraní pro uživatele. „Chtěli jsme ukázat, že vozík může být nejen efektivní, ale i hezký. Za pravdu nám dali i odborníci, neboť naše vozíky vyhráli několik návrhářských cen, například Red dot Award, anebo iF design award,“ dodal obchodní ředitel společnosti Jungheinrich.

Investice do intralogistiky

Do budoucna má Jungheinrich v plánu nadále investovat do vývoje stále efektivnější manipulační techniky, ale zároveň se stále výrazněji zaměřuje na software, systémy řízeného skladu WMS a komplexní intralogistická řešení. „Do logistických systémů hodně investujeme. Nejpozději do konce roku 2020 bychom v tomto segmentu měli dosáhnout tržeb okolo 800 milionů eur a plánujeme, že v budoucnu toto číslo vystoupá až na 4 miliardy. Rozvíjíme nový obří byznys, který potřebuje silné základy, a proto jsme a vždy budeme především výrobcem manipulační techniky. Teprve s těmito základy můžeme být i úspěšným poskytovatelem intralogistických řešení,“ uzavřel Larz Brzoska.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-65261690-jungheinrich-vyviji-stale-efektivnejsi-voziky-a-komplexni-intralogisticka-reseni