Jedna z největších logistických firem na českém trhu, C.S. Cargo, zveřejnila své finanční výsledky za rok 2016. Společnost znamenala obrat 4,5 miliardy korun, což je mírné snížení oproti roku 2015. Naopak provozní zisk EBIT meziročně vzrostl o 32 procent na 151 milionů korun.

Mírně rostl i zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace EBITDA, který se často používá k posouzení rentability firem. Jednalo se o pětiprocentní nárůst na 394 milionů korun.

„Tržby dosáhly stejných hodnot jako v předchozím roce, ale zisky se zvýšily, což ukazuje na hospodárnost celé skupiny. Jedním z faktorů je například nákup moderních vozidel, které přinášejí úsporu provozních nákladů. Dostatečná kapacita a ekologičnost vozidel nám v neposlední řadě vytváří konkurenční výhodu na trhu,“ uvedl Aleš Willert, generální ředitel C.S. Cargo.

Firma loni investovala do obnovy vozového parku zhruba 200 milionů korun, za které pořídila přes 60 tahačů a 80 návěsů

Podle Willerta se firma stále potýká s velkým tlakem zákazníků na cenu, k čemuž přispívá i levná konkurence z východu Evropy. „Největším problémem, stejně jako celého trhu, je nedostatek řidičů,“ uvedl Aleš Willert.

C.S. Cargo má v současnosti dceřiné společnosti na Slovensko a v Polsku. Firma, která vznikla v roce 1995 v Jičíně, se původně soustředila hlavně na nákladní silniční dopravu a následně i na logistické služby pro automobilový průmysl. Postupně nabalovala další služby a kupovala významné firmy z regionu jako Šmidberský Transport, TSL Unitrans, Air-Sea nebo JTC Transcentrum.

Po ekonomické krizi kolem let 2008 a 2009 se ale začala potýkat s hospodářskými problémy a hrozil jí i krach. Firma následně své aktivity restrukturalizovala, upravila ceny a dostala se znovu do pozitivních čísel.

Skupina v současnosti zaměstnává přes 1700 pracovníků a provozuje 2400 nákladních vozidel. Stoprocentním akcionářem je společnost Tuffieh Funds, za kterou stojí bývalý investiční manažer skupiny PPF Jan Blaško.

Související