Elektromobilita se stává klíčovým termínem při debatách o budoucnosti dopravy. V posledních měsících se k výrobcům osobních aut stále více přidávají i producenti nákladních vozů. Uvedení distribučních, ale i dálkových nákladních aut na trh už oznámily třeba Tesla, Volvo Trucks, Daimler, Volkswagen, BYD nebo Avia. Nyní se k nim přidává i Renault Trucks.
Vozidla na elektřinu mají pomáhat zlepšovat kvalitu ovzduší zejména ve městech a díky velmi tichému provozu snižují i úroveň hluku, který vzniká v centrech aglomerací při dopravnících špičkách. Řada metropolí už zpřísnila přístup vozů s běžnými spalovacími motory do svých center, další včetně Prahy to plánují.
Na druhou stranu záleží i na tom, jak elektřina potřebná pro nabíjení vzniká. Pokud se k tomu využívá například spalování uhlí, nelze mluvit o úplně bezemisní dopravě. Navíc výroba a recyklace baterií je poměrně náročná a ne úplně přírodě prospěšná. Přesto se zdá, že o elektromobilitě jako dopravě budoucnosti dnes pochybuje málokdo.
Renault Trucks investuje do výzkumu a vývoje elektrických vozidel, která ve spolupráci se svými zákazníky testuje v podmínkách reálného provozu, od roku 2009. Testy experimentálních, plně elektrických vozidel v segmentu 12 až 16 tun (modely Speed Distribution pro společnost Guerlain, Stef pro společnost Carrefour, Nestlé a skupinu Delanchy) umožnily firmě Renault Trucks získat informace o jejich provozu, fungování baterií, dobíjecího zařízení a jejich údržbě.
Mimo těchto experimentálních vozidel uvedla značka na trh v roce 2010 model Maxity Electric ve variantě 4,5 tuny. „Uvedením modelu Maxity Electric na trh se naše distribuční síť připravila na prodej, zajištění údržby a opravy elektrických vozidel,“ vysvětluje François Savoye, zodpovědný za strategii energetické účinnosti v Renault Trucks. „V dnešní době jsou naše elektrické modely v porovnání s rokem 2010 díky ekonomice svého provozu konkurenceschopné.“
V současné době se v továrně Renault Trucks v Blanville-sur-Orne připravuje instalace montážní linky zaměřené na výrobu elektrických nákladních vozidel. Jejich prodej bude zahájen v roce 2019.