Třetí největší námořní kontejnerový dopravce s tržním podílem 11,5 procenta, francouzská CMA CGM, získala minoritní podíl ve firmě Ceva Logistics. Vstupuje tak výrazněji do oblasti logistických služeb a řízení dodavatelských řetězců, které chce více propojit se svým hlavním – námořním – byznysem.
Dohoda přichází v období, kdy v námořní dopravě dochází k velkému přeskupování sil a konsolidaci. Dánská Maersk například koupila německou firmu Hamburg Sued, CMA CGM převzala singapurskou Neptune Orient Lines, čínská společnost Cosco Shipping Holdings by měla do června dokončit akvizici svého hongkongského konkurenta Orient Overseas International, pod nějž patří dopravce Orient Overseas Container Line (OOCL). Naopak korejský přepravní gigant Hanjin předloni zkrachoval. Zároveň vznikají velké námořní aliance.
Rejdaři se tak snaží na proměnlivém trhu diverzifikovat svůj byznys a nabídnout vedle námořní dopravy i související logistické služby, uvedl server The Wall Street Journal.
Podobný úmysl oznámila už koncem roku 2016 největší rejdařská společnost světa Maersk, respektive šéf skupiny AP Moller-Maersk Soren Skou. Ten tehdy uvedl, že jeho cílem je, aby se společnost stala globálním integrátorem kontejnerové logistiky.
Dánská firma se proto loni dohodla na prodeji své divize ropy a plynu Maersk Oil francouzskému ropnému gigantu Total.
Ceva Logistics je globálním logistickým hráčem s 56 tisíci zaměstnanci ve 160 zemích světa a obratem (v roce 2017) sedm miliard dolarů. Zaměřuje se zejména na kontraktní logistiku.