Zpráva hodnotí potenciál umělé inteligence v logistice. DHL a IBM v ní naznačují, jak by mohli lídři dodavatelských řetězců využívat největších předností umělé inteligence a souvisejících příležitostí. Současná doba podle studie přináší nejpříznivější podmínky z hlediska výkonů, dostupnosti a nákladů na tyto technologie.

Společná zpráva dále identifikuje důsledky a případy využívání umělé inteligence v logistickém odvětví a shledává, že má potenciál výrazně rozšiřovat lidské schopnosti. Ve spotřební sféře je umělá inteligence již všudypřítomná, jak ukazuje rychlý růst aplikací hlasových asistentů. Společnosti DHL a IBM naznačují, že se technologie umělé inteligence vyvíjejí a zdokonalují rychlým tempem, což vytvoří předpoklady i pro aplikace v logistice. Ty mohou například pomáhat poskytovatelům logistických služeb obohatit zákaznickou zkušenost zapojením do konverzace, a dokonce i dodáváním zboží dřív, než si ho zákazník objedná.

„Aktuální technologické, obchodní a společenské podmínky dosud nevídaným způsobem podporují realizaci zásadní změny přístupu směřující k proaktivním a prediktivním logistickým operacím,“ vysvětluje Matthias Heutger, viceprezident a globální vedoucí oddělení inovací ve společnosti DHL. „V oblasti umělé inteligence probíhá technický pokrok velmi rychlým tempem, a proto považujeme za naši povinnost zkoumat společně s našimi zákazníky a zaměstnanci, jak bude umělá inteligence utvářet budoucnost odvětví logistiky.“

Mnoho průmyslových odvětví, například strojírenský a zpracovatelský průmysl, již úspěšně zavedlo umělou inteligenci do svého každodenního podnikání. Umělá inteligence se používá na výrobních a montážních linkách ke zvyšování efektivity výroby a údržby prostřednictvím rozpoznávání obrazů a konverzačního rozhraní. V automobilovém průmyslu se počítá se širokým uplatněním umělé inteligence ke zlepšování schopnosti samoučení se u autonomních vozidel. Mnoho dalších příkladů dokládá schopnost umělé inteligence transformovat i svět průmyslu poté, co podobným zásadním způsobem ovlivnila spotřebitelský svět.

Odvětví logistiky změní pomocí umělé inteligence svůj provozní model z činností založených na reakcích na proaktivní a prediktivní přístup s lepším porozuměním situaci a nižšími náklady v administrativní oblasti, při provozních aktivitách a při kontaktu se zákazníkem. Technologie umělé inteligence mohou například využívat vyspělé rozpoznávání obrazu při sledování stavu zásilek a zařízení, zajišťovat kompletně autonomní přepravu nebo předvídat výkyvy celkového množství zásilek dřív, než k nim dojde. Je zřejmé, že umělá inteligence rozšiřuje lidské dovednosti, ale také eliminuje rutinní pracovní činnosti, což umožní zaměřit pozornost pracovníků v logistice na smysluplnější práci s přidanou hodnotou.

Studie je ke stažení zde.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-66134580-dhl-a-ibm-ukazuji-moznosti-vyuziti-umele-inteligence-v-logistice