Výrobce dílů a zařízení pro automobilový průmysl, domácí spotřebiče a elektrické nářadí Bosch zvítězil v anketě o nejlepší logistický projekt roku. Ocenění získal za komplexní transformaci řízení dodavatelského řetězce počínaje dopravou přes balení či skladování po zahraniční obchod. Celý projekt probíhal čtyři roky a stal se součástí širší proměny firmy, která se do značné míry týká zavádění internetu věcí.

Firma, která působí ve stovce zemí celého světa, její dodavatelský řetězec zahrnuje 20 tisíc aktivních dodavatelů, 270 továren, 800 skladů a kolem 250 tisíc zákazníků, vyvinula novou integrovanou logistickou síť, přestavěla organizaci, procesy i IT strukturu.

Podle manažera společnosti Robert Bosch Andrease Reuttera se firmě díky rozsáhlému projektu snížily logistické náklady celosvětově o 15 procent.

 

Projekt se dotkl i českých továren Bosch. Například v Jihlavě probíhá dlouhodobý projekt, jehož cílem je digitalizace procesů. S tím souvisela i automatizace zásobování výroby, kterou částečně zajišťují bezpilotní vozíky. Nyní firma připravuje i nasazení automatických paletových vysokozdvižných vozíků.

Do finálové šestky soutěže, které se účastní členové logistických asociací jednotlivých států EU, se dostala i Škoda Auto se svým projektem automatizovaného skladu malých dílů ve výrobním závodě v Kvasinách.

Související