Vyzvednutí zboží nakoupeného na internetu na výdejním místě v okolí bydliště je stále oblíbenější na úkor klasického doručování poštou nebo kurýrní službou. „Dříve byla hlavním důvodem (obliby výdejních míst) především platba až v momentě, kdy zboží zákazník obdrží. Nyní je důležitější, že si zákazníci mohou zboží vyzvednout kdykoliv a naplánovat si převzetí podle toho, jak se jim to časově hodí," uvedl Jan Kriegel z Heureky.
Trendem posledních let je podle výkonného ředitele Asociace pro elektronickou komerci Jana Vetyšky prolínání on-line a off-line světa. Hranice mezi způsobem nákupů se tak budou dále stírat. „E-shopy stále častěji otevírají kamenné výdejny a prodejny, významní hráči z oblasti tradičního retailu naopak zřizují prodej po internetu. Tento trend bude trvat i v nejbližším období," uvedl Vetyška.
Největší počet výdejen má v současnosti Zásilkovna s 1963 uváděnými místy, kurýrní služba PPL má 1350 výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, DPD necelou stovku výdejen PickUp a Uloženka 520 míst. Česká pošta, která má 3200 poboček, zvyšuje letos na podzim počet svých automatických výdejen Balíkovna zhruba o 100 na celkových 170.
E-shop Kasa.cz rozšířil počet výdejních míst KasaPoint z 90 na více než 120, a to zejména v Praze. Zákazníci si mohou zboží objednané přes internet do hodiny vyzvednout zdarma. Pro vyzvednutí zboží mohou využít nejen prodejny elektro Euronics, ale nově i prodejny Datart. Obě značky jsou součástí skupiny HP Tronic, pod kterou Kasa.cz patří.
„Díky tomuto spojení očekáváme třicetiprocentní nárůst v počtu obsloužených zákazníků oproti stávajícímu stavu. Zároveň předpokládáme nárůst objemu tržeb o 37 procent, zejména díky navýšení počtu výdejních míst ve velkých městech," uvedla šéfka komunikace Kasa.cz Andrea Jankovcová. Dopravu a dodávky zboží zajišťuje nové logistické centrum Kasy v Jirnech, které má rozlohu 30 000 metrů čtverečních.
Výdejní síť online obchodu Alza zahrnuje aktuálně 99 míst, z čehož zhruba dvě třetiny tvoří vlastní balíkomaty. Mall Group ke svým 18 prodejnám nedávno přidal také síť automatických boxů na výdej zásilek. E-shop s módou Zoot má nyní 29 výdejen.
Loni přesáhly obraty e-shopů 115 miliard korun. Letos APEK předpokládá meziroční růst o více než 15 procent. Celkem by se tak prostřednictvím internetu mělo prodat zboží za nejméně 133 miliard korun. E-shopy mají na maloobchodu více než 11procentní podíl.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.