Počet vratek každoročně stoupá v souvislosti s rostoucími předvánočními útratami v internetových obchodech. Ty se během loňských Vánoc vyšplhaly až na rekordních 45 miliard korun. GLS jen během prvních dvou pracovních dní nového roku na svém portálu e-Balík odbavila o 52 procent více odesílaných balíků než v předchozím roce.
Ještě před koncem roku se do přepravní sítě dostávají na zpáteční cestu první nechtěné vánoční dárky a po Silvestru jejich počet výrazně stoupá. „I po skončení Vánoc musíme vždy počítat nejen s výprodeji, ale i s vratkami, a kapacitně jim přizpůsobit provoz i počty nasazených pracovníků,“ říká Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika dodává.
Pro zboží zakoupené v e-shopech platí podle zákona standardní dvoutýdenní lhůta, během které jej lze vrátit prodejci bez udání důvodu. Podle časopisu dTest internetoví prodejci často v rámci předvánočního konkurenčního boje tuto lhůtu prodlužují nad zákonný rámec.
Zákazníci v českých e-shopech utratili v roce 2018 podle Asociace pro elektronickou komerci APEK rekordních 135 miliard korun, tedy o 17 procent více než 115 miliard korun z předchozího roku. V loňském předvánočním období (od 1. října do 23. prosince) zaplatili zákazníci domácím internetovým prodejcům rekordních 45 miliard korun, což je o sedm miliard korun více než v roce 2017.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 2/2025





