Svazy proto žádají ministry, aby zrušili své rozhodnutí o převodu kompetencí a transformovali Ředitelství vodních cest na státní příspěvkovou organizaci. „Vzhledem k tomu, že nemáme ani základní návrh změny kompetenčního zákona, připadá nám změna nezodpovědná,“ uvedl Jaroslav Hanák, prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR.

Budování nových vodních cest, přístavů, služeb a další veřejné infrastruktury pro provozování vodní dopravy by se podle rozhodnutí ministrů mělo převést z Ředitelství vodních cest, které spadá pod ministerstvo dopravy, na různé státní podniky Povodí, které patří do resortu zemědělství. Svazy se však obávají, že by to znamenalo snížení kvality vodních cest a rozpad celkové koncepce rozvoje, neboť každý z podniků by se staral jen o svůj úsek. Ředitelství vodních cest má podle názoru svazů naopak k této činnosti dostatečné personální a odborné kapacity.

Podle ministerstva dopravy však přinese posílení kompetencí státních podniků Povodí Labe, Vltavy a Moravy zjednodušení a zrychlení přípravy vodních staveb. Ředitelství vodních cest se bude nadále podílet na supervizi projektů realizovaných jednotlivými Povodími.

„Ministerstvo dopravy zůstává stále zodpovědné za koncepci vodních cest i koncepční přípravu projektů. Jediné co se mění, je že se napraví nelogická praxe, kdy investorem vodního díla bylo Ředitelství vodních cest a po dokončení stavby předalo dílo příslušnému povodí, které ho provozovalo. Praxe potvrzuje, že nejvhodnějším investorem dopravní stavby je ten, kdo ji bude provozovat, tak jak to i u nás do roku 2006 bylo. Příkladem je ŘSD i SŽDC, které jsou jak investorem, tak i správcem infrastruktury, kterou postaví,“ uvádl ministr dopravy Dan Ťok.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-66491060-o-vodni-cesty-se-maji-starat-podniky-povodi-oborove-svazy-prumyslu-a-dopravy-s-tim-nesouhlasi-a-zadaji-zmenu