On-line prodej v Česku každoročně roste ve dvojciferných číslech a jeho podíl na celkovém maloobchodu je už přes 11 procent. S rozvojem e-shopů se ale zároveň zvyšuje význam zpětné logistiky. Zatímco podíl vráceného zboží se v běžném retailu pohybuje na úrovni dvou až pěti procent, v e-commerce je průměr 17 procent, řekl Jaroslav Skoták.
Podle něj je ale téma zpětné logistiky vcelku opomíjené. "Ukazuje se, že reverzní logistika není příliš dobře zvládnutá a pro spoustu firem je to black box," uvedl Skoták a doplnil, že je dobře, když firma vystupuje prozákaznicky, měla by v tom ale být opatrná a zvolit optimální míru.
Z reverzní logistiky se navíc stává marketingový nástroj − nejvýrazněji v segmentu móda. Podle Jaroslava Skotáka je v on-line prodeji oblečení průměrná vratkovost kolem 35 procent. "Pakliže to není zvládnuté logisticky, není to zvládnuté ani ekonomicky," upozornil.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později