Za těch pár měsíců, kdy jsem měl tu čest naskočit ke kolegovi Pavlu Tomanovi do tohoto redakčního expresu, jsem začal chápat, jak invenční a mnohdy také hravá a krásná umí logistika být.

Její rozmanitost dokazuje i padesátka realizací přihlášených do soutěže Impuls Logistika, z nichž do finálové části letos postoupilo 23. Ne všechny mohly skončit na stupních vítězů a opravdu nezávidím členům poroty jejich rozhodování. Určitě nebylo snadné.

Na přelomu let 2019 a 2020, kdy jednotlivé společnosti začaly zasílat přihlášky svých realizací, nemohl nikdo tušit, jakým způsobem koronavirus urychlí tendence k automatizaci a robotizaci v logistice. Přesto naše soutěž ukázala, že řada z nich byla vlastně na podobnou situaci v tomto ohledu připravena.

Snad největší konkurence se sešla v kategorii Top logistický projekt. Na obálce časopisu je snímek jedné ze soutěžících realizací, automatické balicí linky CMC CartonWrap, která slouží v provozu skladu logistické společnosti Mailstep v Horních Počernicích.

Všechny vítězné projekty podrobněji představujeme v článku Trendy automatizace a udržitelnosti vítězí, přičemž vaší pozornosti doporučuji i úvodní slovo svého předchůdce a dlouholetého organizátora soutěže Impuls Logistika Radka Novotného(jeho další články můžete pravidelně číst v týdeníku Ekonom).

Soutěž Impuls Logistika se vine i dalšími stránkami, ať již jde o popis aktuálního vývoje ve start-upu Liftago, který byl původně zaměřen na přepravu osob a nyní se přesouvá do role balíkového přepravce, nebo o reportáž z hubu společnosti Gefco, jež rozšiřuje služby poskytované klientům nejen z oblasti automobilové výroby.

Trendy související s digitalizací a robotizací jsou tématem i dalších dvou. Výkonný ředitel společnosti Sigfox ČR Jan Soukal popisuje, jak funguje monitoring železničních vozidel za pomoci čidel napojených na globální síť, v jakých dalších nejen logistických oblastech nachází tato technologie uplatnění. V rozhovoru jsme se tak dostali i na půdu Jaderné elektrárny Temelín.

A na příkladu slovenského internetového obchodu Dedoles je vidět, kdy už rozvíjejícímu se projektu nestačí prosté rozšiřování skladových ploch a přijímání nových pracovníků. Aby zvládli nápor objednávek, museli výrazně rozšířit svůj původní digitální ekosystém.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-66843570-soutez-impuls-logistika-ukazala-ktere-firmy-mysli-na-budoucnost