Projekt Podnikavá žena, jehož cílem je finančně podpořit ženy v podnikání, zviditelnit jejich schopnosti a případně jim také poskytnout potřebné poradenství, se konal již po šesté. Počet podnikatelek v Česku rok od roku stoupá a i navzdory panující pandemii koronaviru se jejich počet v první polovině roku 2020 zvýšil téměř o 12 tisíc. Vyplývá to z průzkumu AMSP ČR. V šestém ročníku projektu ve spolupráci s balíkovým přepravcem GLS vznikla zcela nová kategorie e-Žena pro ženy podnikající v e-commerce. Vítězky jako hlavní cenu obdržely poukaz na přepravu balíků v hodnotě 15 tisíc Kč právě od společnosti GLS.

 

„Jsme rádi, že můžeme alespoň třem ženám usnadnit jejich podnikatelské začátky a podpořit rozvoj jejich e-shopu. Služba e-Balík Profi začínajícím podnikatelkám usnadní přístup do české i celoevropské přepravní sítě bez nutnosti složitého uzavírání smlouvy. Navíc díky unikátní možnosti platit za přepravu předplacenými kredity mohou na odesílání balíků výrazně ušetřit,” říká Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.

Nejdřív pletla pro dceru

Na základě hlasování veřejnosti se e-Ženou roku 2020 se stala Veronika Švecová, která začala podnikat v roce 2009 s pletenými a háčkovanými doplňky pro děti. Nyní je majitelkou e-shopu ganella.cz, kde prodává vlnu a příze z přírodních materiálů. „Nejdříve jsem začala tvořit háčkované a pletené doplňky pro mou dcerku, chytlo mě to ale natolik, že věci, které jsem tvořila by má dcera neunosila a začala jsem je tedy nabízet na internetu. K tomu se poté přidaly samotné vlny a příze. Dříve jsme všechny balíčky nosili na pobočku. S nárůstem objednávek už je tento způsob posílání objednávek nereálný, proto jsem moc ráda, že hlavní výhrou v soutěži byl poukaz od společnosti GLS. Naším přáním je navýšit denní počty balíčků a díky výhře to bude rozhodně možné,” komentuje Veronika Švecová výhru v kategorii e-Žena.

Hospodaření na polosamotě

Druhou vítězkou nově vzniklé kategorie v soutěži Podnikavá žena je Kateřina Podzemná, kosmetička, která vlastnoručně vyrábí přírodní kosmetiku a vede kurzy, kde zájemce učí, jak si kvalitní kosmetiku vyrobit doma. „Mým mottem je s láskou k sobě, s láskou k přírodě, a když jsme se rozhodli s rodinou žít na polosamotě u lesa v souladu s přírodou a hospodařit, jediné, co nám chybělo, byla přírodní kvalitní kosmetika. Tak jsem se rozhodla, že ji začnu vyrábět sama. Jsem teprve na začátku. Před nedávnem mi byla zkolaudována provozovna a nyní se chystám zprovoznit e-shop. Ráda bych odeslala během letošního roku alespoň 800 balíků,” říká Kateřina Podzemná.

Inspirace na mateřské dovolené

Třetí úspěšnou ženou v e-commerce se s vlastní značkou Padnoucí podprsenka stala podnikatelka Šárka Křivánková. „K podnikání jsem se dostala na mateřské dovolené, když jsem zjistila, že nemám v šatníku jedinou padnoucí podprsenku. Napadlo mě, že i jiné ženy mají podobný problém, a tak to vzniklo. Nyní mám skladem více než 700 kusů spodního prádla osvědčených značek a střihů a k mým plánům v letošním roce patří zřízení e-shopu, přes který budou moci nakoupit jak stávající klientky, tak nové zákaznice. Aktuálně odesílám asi pět balíků týdně, což jsou objednávky, které udělám osobně nebo poptávkou přes e-mail. Výhra od společnosti GLS je pro mě velkým pomocníkem do začátků mého e-shopu,” dodává Šárka Křivánková.

Související