Prudký nárůst nakupování po internetu vede logistické firmy k rozšiřování služeb spojených s doručováním zásilek do domácností. Také Gebrüder Weiss urychlil rozvoj programu Home Delivery, který se na B2C segment specializuje již řadu let.

Přechod spotřebitelských nákupů do online v prostředí zaznamenal v roce 2020 i díky opatřením v souvislosti s pandemií koronaviru rekordní tempo. „V meziročním srovnání s rokem 2019 evidujeme více než 42procentní nárůst v počtu zásilek B2C. Jenom v České republice jsme v roce 2020 koncovým zákazníkům doručili téměř 200 tisíc zásilek,“ říká Jan Kodada, ředitel obchodu a marketingu Gebrüder Weiss ČR.

Rozvoj programu Home Delivery je dlouhodobou prioritou Gebrüder Weiss v regionu celé střední Evropy. Od února 2020 je nově součástí portfolia služeb také instalace televizí, která doplňuje současné portfolio této specializované služby. K němu patří mimo jiné také doprava rozměrných a těžkých břemen jako jsou americké lednice, kotle, bojlery, nábytek nebo trezory až na místo použití.

Samotná služba instalace TV představuje domluvení konkrétního termínu doručení dvoučlennou posádkou, vynesení, vybalení a také sestavení přístroje včetně jeho zapojení a naladění. Součástí služby je zároveň odvoz obalových materiálů a zajištění jejich ekologické likvidace.

„Již v průběhu roku 2020 jsme investovali do mechanizace, která dvoučlenným posádkám umožňuje prakticky kamkoli přivézt a v případě zájmu také instalovat i značně rozměrné předměty do hmotnosti až 170 kilogramů. Jde nám jednak o efektivitu našich postupů a smysluplné využití techniky, ale v neposlední řadě také o ještě bezpečnější doručení a spokojenost našich zákazníků i koncových uživatelů,“ vysvětluje Jan Kodada.

Nárůst segmentu elektronického obchodování B2C v průběhu roku 2020 hlásí téměř všechny země v Evropě, kde Gebrüder Weiss službu Home Delivery poskytuje. Společnost v této souvislosti investovala 6,8 milionů eur do rozšíření svého logistického centra v Maria Lanzendorf u Vídně, kde se odbavuje na 40 procent B2C zásilek pro rakouský trh. K dispozici tak má dalších téměř 5 000 metrů čtverečních manipulačního prostoru. Větší halu využívá také B2C crossdock v maďarské Budapešti, v České republice proběhne letos rozšíření areálů v Jenči a Syrovicích.

Související