Česká logisticko-technologická firma Zásilkovna zahájila spolupráci s obchodním řetězcem Lidl. Do letošního června rozmístí u devíti nových provozoven Lidlu po celé České republice bezdotyková samoobslužná výdejní místa Z-Boxy. První z nich zahájil provoz dnes zároveň s otevřením nové prodejny Lidlu ve Slavkově u Brna.
Zásilkovna spustila první Z-Boxy loni na konci září. Aktuálně jich v ČR funguje již 102 a 7 na Slovensku. V letošním roce firma plánuje počet výdejních boxů výrazně rozšířit o tisíce nových kusů a hodlá je instalovat také v dalších zemích střední Evropy.
Se svými Z-Boxy cílí Zásilkovna zejména na menší města a vesnice, další velké využití mají v developerských rezidenčních nebo komerčních prostorech. Samoobslužná výdejní místa se ovládají přes mobilní aplikaci Zásilkovna, ke svému provozu potřebují minimum energie, kterou získávají přes solární panely.
Z-Boxy fungují jako výdejní místa 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jakmile řidič doručí zásilku do Z-Boxu, obdrží příjemce informační e-mail, SMS zprávu a notifikaci do aplikace Zásilkovna. V této chvíli si může zásilku vyzvednout.
K obsluze stačí mít na chytrém telefonu nainstalovanou aplikaci Zásilkovna a zapnuté připojení Bluetooth. Při příchodu k Z-Boxu se aplikace pomocí Bluetooth sama automaticky spáruje a otevře schránku s danou zásilkou. Za doručení zásilky se platí online, včetně platby na dobírku. Manipulace se zásilkami trvá v řádu vteřin, a to jak při procesu umísťování jednotlivých zásilek do Z-Boxu pracovníkem Zásilkovny, tak i během výdeje příjemci.
„Věřím, že se vzájemná spolupráce se společností Lidl bude dále rozšiřovat, a to nejen v České republice, ale i v dalších zemích střední Evropy,“ říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 1/2025





