Česká logisticko-technologická firma Zásilkovna zahájila spolupráci s obchodním řetězcem Lidl. Do letošního června rozmístí u devíti nových provozoven Lidlu po celé České republice bezdotyková samoobslužná výdejní místa Z-Boxy. První z nich zahájil provoz dnes zároveň s otevřením nové prodejny Lidlu ve Slavkově u Brna.

Zásilkovna spustila první Z-Boxy loni na konci září. Aktuálně jich v ČR funguje již 102 a 7 na Slovensku. V letošním roce firma plánuje počet výdejních boxů výrazně rozšířit o tisíce nových kusů a hodlá je instalovat také v dalších zemích střední Evropy.

Se svými Z-Boxy cílí Zásilkovna zejména na menší města a vesnice, další velké využití mají v developerských rezidenčních nebo komerčních prostorech. Samoobslužná výdejní místa se ovládají přes mobilní aplikaci Zásilkovna, ke svému provozu potřebují minimum energie, kterou získávají přes solární panely.

Z-Boxy fungují jako výdejní místa 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jakmile řidič doručí zásilku do Z-Boxu, obdrží příjemce informační e-mail, SMS zprávu a notifikaci do aplikace Zásilkovna. V této chvíli si může zásilku vyzvednout.

K obsluze stačí mít na chytrém telefonu nainstalovanou aplikaci Zásilkovna a zapnuté připojení Bluetooth. Při příchodu k Z-Boxu se aplikace pomocí Bluetooth sama automaticky spáruje a otevře schránku s danou zásilkou. Za doručení zásilky se platí online, včetně platby na dobírku. Manipulace se zásilkami trvá v řádu vteřin, a to jak při procesu umísťování jednotlivých zásilek do Z-Boxu pracovníkem Zásilkovny, tak i během výdeje příjemci.

„Věřím, že se vzájemná spolupráce se společností Lidl bude dále rozšiřovat, a to nejen v České republice, ale i v dalších zemích střední Evropy,“ říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.

Související