Prudký nárůst nakupování na internetu vytváří nové požadavky na řešení pro internetové obchody. Příkladem může být řešení e-fulfillmentu pro rostoucí evropskou firmu z odvětví výroby nápojů, které v americkém Chicagu implementoval poskytovatel dopravy a informační logistiky cargo-partner.

Projekt měl velmi rychlý start. Začal loni v listopadu, kdy se na cargo-partner obrátil evropský výrobce nápojů, který hledal poskytovatele logistiky pro rozšíření obchodních aktivit v USA. Výrobce si za své distribuční centrum zvolil chicagské iLogistické centrum cargo-partner. Výhodou bylo centrálního umístění skladu, moderní vybavení a komplexní portfolio služeb e-fulfillmentu.

Při zpracovávání objednávek v internetovém obchodu je důležitá rychlost a transparentnost procesů. Cargo-partner v chicagském iLogistickém centru nasadil k tomuto účelu přizpůsobený nástroj Multi-Order Picking. Integraci s internetovým obchodem zákazníka založeným na platformě Shopify poskytuje koncovým spotřebitelům vysokou transparentnost.

Plán počítal s předpokládanými 500 a více objednávkami denně, se zdvojnásobením tohoto objemu do konce prvního čtvrtletí letošního roku. Brzy však bylo zřejmé, že takové objemy objednávek budou vyžadovat vysoce efektivní řešení zpracování objednávek elektronického obchodu. Cargo-partner proto upgradoval pro nového zákazníka svůj vlastní systém hromadného vychystávání objednávek, multi-order picking MOP, který jako součást systému řízení skladu WMS zjednodušuje proces vychystávání a udržuje jej odděleně od balení.

Systém umožňuje sloučit více objednávek k expedici do jedné vychystávací trasy. Objednávky lze konsolidovat podle způsobu přepravy, úrovně služeb, doručovacích adres, hmotnosti a dalších faktorů potřebných k tomu, aby byly speciální požadavky klienta zapracovány již vychystávači. Pracovníci skladu používají vozík s několika zásobníky, přičemž každý zásobník odpovídá jedné objednávce k expedici. Skladník je naváděn skenerem od jedné pozice objednávky ke druhé a vestavěný kontrolní mechanismus automaticky zabraňuje naskenování vychystané položky do nesprávné krabice.

Další automatizaci umožňuje připojení přes API k internetovému obchodu zákazníka založenému na platformě Shopify. Cargo partner nyní přijímá objednávky přímo z internetového obchodu a online prodejce má vždy přístup k aktuálním informacím o zbývajících zásobách, přičemž dostupnost zásob je reportována zpět do Shopify až na úroveň jednotlivých položek.

Zákazník také využívá SPOT, platformu pro správu dodavatelského řetězce společnosti cargo partner, a její „modul pro balíky“. SPOT je integrována se všemi hlavními přepravci balíkových zásilek po celém světě, přičemž další služby vnitrostátních balíkových přepravců jsou průběžně přidávány. Nejenže se tím zpřístupňuje zasílání informací o sledování v reálném čase zpět do internetového obchodu zákazníka, ale umožňuje to také inteligentní výběr přepravce balíkových zásilek na základě požadované úrovně zásilkových služeb.

Související