Skupina Hopi Holding podnikatele Františka Piškanina a jeho synů v posledních dvou letech významně modernizuje svůj areál v Klášterci nad Ohří. Centrálu s prvním logistickým skladem zde otevřela již v roce 1993, pouhý rok poté, kdy František Piškanin začal v Karlových Varech kroniku rodinné firmy psát.
Hopi Holding loni v Klášterci nad Ohří vytvořil moderní výrobní prostor s vysokým podílem automatizace pro společnost AD Fine Dine, která zásobuje okolní země delikatesami jakými jsou plněné papričky, olivy, pomazánky a podobně.

Zatím poslední logistická akvizice v Klášterci proběhla v letošním roce. Konkrétně se jednalo o výstavbu nové haly pro partnera Kofolu a jeho značku Karlovarská Korunní, jak Logistiku informovali zástupci společnosti Hopi. Nový prostor pojme zhruba 7000 palet a denně jím „proteče“ až 60 kamionů denně.
Příliv nových zaměstnanců
V samých počátcích fungování společnosti Hopi se v Klášterci nad Ohří nacházel suchý sklad o rozloze 2400 metrů čtverečních a dvě přilehlé haly po 900 metrů čtverečních. Celková využitelná plocha byla 4200 metrů čtverečních, na které pracovalo zhruba 40 zaměstnanců. Z tohoto areálu Hopi zásobovalo partnera Plus diskont a zajišťovalo nákup a prodej na vlastní Cash & Carry obchody. Hlavní manipulované komodity byly nápoje a suché potraviny.
Postupem času a rozvojem společnosti došlo k přestavbě dvou přilehlých hal na chlazené prostory a dostavbě mrazírny, která celkovou skladovou plochu zvýšila na zhruba pět tisíc metrů čtverečních. To bylo nezbytné pro zajištění logistiky potravin s řízenou teplotou, kterou požadoval partner Plus diskont.
Zákaznické portfolio Hopi se v Klášterci nad Ohří dále rozšiřovalo o celou řadu společností. Jmenujme například distribuci pro čerpací stanice Benzina, mléčné výrobky Danone či obchodní síť Edeka. V tu dobu zde pracovalo již zhruba 150 zaměstnanců.
Význam sektoru automotive
Lokalita poblíž německých hranic se nabízí pro přeshraniční spolupráci hlavně pro aktivity s vysokým podílem lidské práce, jakými jsou jako etiketování, nabalování a tvorba promo balení. Toho dlouhou dobu využíval například německý výrobce uzenin Houdek či stále aktivní projekt pro dětskou výživu HIPP.
V Klášterci nad Ohří a okolí je značně rozvinuta výroba dílů pro automobilky, proto část zákaznického portfolia Hopi pochází i z tohoto segmentu automotive. Jedná se například o společnost Toyoda Gopsei Czech vyrábějící plastové, polyuretanové a pryžové komponenty.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika

Logistika č. 1/2025





