Technologická firma Zásilkovna instalovala již 1000 Z-Boxů a do konce roku jich plánuje mít v České republice 2500. Z-Boxy jsou bezdotyková soběstačná výdejní místa, napájena solárním panelem a ovládaná přes mobilní aplikaci Zásilkovna. 

Do konce roku plánuje Zásilkovna rozšířit těchto zařízení o dalších 1500 v ČR, čímž se dostane na kapacitu 80 tisíc zásilek za den. Z-Boxy již nyní fungují také na Slovensku, kde jich je přes 70, i zde dojde do konce roku k významnému navýšení jejich počtů. V letošním roce chce Zásilkovna začít s rozšiřováním boxů také do dalších zemí, konkrétně do Maďarska.

Z-Boxy mohou fungovat v podstatě kdekoliv, protože ke svému provozu potřebují pouze slunné místo. Jsou například na parkovištích, autobusových zastávkách či na náměstích. Stojí také například v areálu jaderných elektráren Temelín a Dukovany, dále například v nemocnicích Mladá Boleslav a Šumperk, před Univerzitou v Hradci Králové a v řadě obchodních centrech. Z konkrétních partnerů, se kterými Zásilkovna na instalaci Z-Boxů spolupracuje, je to například jeden z největších obchodních řetězců v České republice, společnost Lidl, dále pak největší tuzemský vlastník nemovitostí CPI Property Group nebo jedna z největších developerských skupin Finep Holding.

Související

 „Od prvního instalovaného Z-Boxu neuběhl ještě ani rok a dnes jich v Čechách stojí již 1000. Máme velikou radost, s jak velkou oblibou se naše Z-Boxy setkávají,“ říká zakladatelka Zásilkovny a CEO Packeta Group Simona Kijonková. „Na trhu je dnes řada firem nabízející různou formu výdejních boxů především pro vlastní potřeby. Naše filozofie je zajistit zákazníkům přepravu zboží z více než 30 tisíc e-shopů. Z-Boxy tedy neslouží pouze k distribuci zboží jednoho zákazníka.“

V praxi to znamená, že přes Zásilkovnu lze do Z-Boxu poslat zboží v podstatě z jakéhokoliv internetového obchodu v Česku. Ještě letos plánuje Zásilkovna spustit další zásadní službu, a to je možnost podání zásilek přímo na Z-Boxu. Zpřístupní tak možnost podání zásilky i z malých obcí, kde se tyto boxy již nachází nebo kde je plánuje v budoucnu instalovat.

„Dokážeme rychle vyhodnotit, jak moc jsou konkrétní Z-Boxy vytížené a posílit pak místo zřízením dalšího Z-Boxu v blízkém okolí. Případně díky modulárnosti umíme přidat další sloupce a navýšit tak kapacitu stávajícího Z-Boxu,” zdůrazňuje Simona Kijonková.

Jak vyzvednout zásilku ze Z-Boxu

Z-Boxy fungují 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jakmile řidič doručí zásilku do do boxu, obdrží příjemce informační e-mail, SMS zprávu nebo notifikaci do aplikace Zásilkovna. V této chvíli je možné si zásilku vyzvednout. K obsluze stačí mít na chytrém telefonu nainstalovanou aplikaci Zásilkovna a zapnuté Bluetooth. Při příchodu k boxu se aplikace pomocí Bluetooth sama automaticky spáruje a po stisknutí tlačítka otevře schránku s danou zásilkou. Za doručení zásilky se platí online, včetně platby na dobírku. Manipulace se zásilkami je v řádu vteřin, a to jak při procesu umísťování jednotlivých zásilek do boxu zaměstnancem Zásilkovny, tak i během výdeje zákazníkovi.

Zásilkovna je součástí skupiny Packeta. V letošním roce cílí Packeta na obrat ve výši 5,2 miliardy korun a 70 milionů přepravených zásilek v celkové hodnotě 84 miliard korun.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-66959070-pocet-z-boxu-zasilkovny-dosahl-cisla-1000-boxy-spolupracuji-s-radou-e-shopu-a-lze-z-nich-zasilky-i-odesilat