Češi si zvykají na komfort doručování nejrůznějšího zboží až domů do pouhých 30 minut. V mnoha případech dorazí objednávka dokonce ještě dříve - za 15 až 20 minut. Od chvíle, kdy platforma Dáme jídlo tento celosvětový trend v tuzemsku představila poprvé, sice neuplynul ještě ani rok, nabídka zboží v rámci takzvané quick commerce je ovšem čím dál pestřejší a rozšiřuje se do dalších regionů.
Nově se to týká například Brna či Plzně, kde Dáme jídlo spouští na sklonku léta doručování čerstvých i trvanlivých potravin prostřednictvím vlastní služby Dáme market. Přibývají také nové spolupráce s partnery z řad obchodů.
Data nadnárodní skupiny Delivery Hero, do které patří i česká platforma Dáme jídlo, ukazují, že zákazníci úsporu času při nakupování oceňují. Jen v letošním prvním čtvrtletí zaznamenala Delivery Hero meziroční nárůst počtu objednávek v rámci takzvané quick commerce o 400 procent. Klíčovým parametrem quick commerce je právě rychlost dodání.
V Česku sice ještě meziroční srovnání k dispozici není, protože quick commerce je novinkou zavedenou nedávno, podle výkonného ředitele Dáme jídlo Filipa Fingla ale tuzemské zákazníky velmi rychlé doručování zboží rovněž velmi zaujalo: „Kdo jednou vyzkouší doručení nákupu do pouhých 30, 20, nebo dokonce 15 minut od objednání, už nechce měnit. Volný čas je pro lidi čím dál důležitější a oceňují, když mohou sami rozhodovat, jak ho využijí.”
Nabídka zboží, které si lidé na Dáme jídlo mohou objednat a nechat doručit kurýrem až domů zahrnuje už nyní kromě snídaní, obědů, večeří a nápojů z restaurací také čerstvé ovoce a zeleninu, maso, delikatesy a další potraviny, drogerii, doplňky stravy, hračky či řezané květiny. Zákazníci mají na výběr z nabídky palety partnerských obchodů, včetně sítí prodejen Tesco Expres, Žabka, Sklizeno, květinářství Kytky od Pepy nebo hračkářství Hamleys a další neustále přibývají.
V rámci quick commerce již Dáme jídlo svoji nabídku rozšířilo do většiny krajů, pokrývá téměř celou Prahu a přidává další města a obce. V Praze, Jihlavě a Plzni nyní navyšuje počet partnerských poboček Žabka a doručování nákupů od tohoto partnera nově nabídne i v Příbrami a Táboře.
Rozšiřování nabídky quick commerce se kromě partnerských obchodů týká i vlastní služby Dáme market. Tu Dáme jídlo provozuje od února letošního roku a aktuálně rozváží ze čtyř skladů na území hlavního města a jednoho skladu v Olomouci. V nejbližších týdnech budou zprovozněny další sklady Dáme market v Brně, Plzni a Praze - Košířích, v září pak budou následovat České Budějovice, Praha - Malešice či Liberec a do budoucna jsou v plánu i další regiony.
„Díky optimalizaci logistiky a strategickému rozmístění našich vlastních skladů a partnerských provozoven plánujeme brzy zkrátit průměrný čas doručení objednávek v rámci quick commerce pod 15 minut, a to rozhodně není konec. Zkušenosti naší mateřské společnosti Delivery Hero ze zahraničních trhů ukazují, že je možné se dostat i pod 10 minut,” říká Fingl. Jako příklad uvádí Berlín, kde působí sesterská značka Dáme jídlo Foodpanda.
Mateřská společnost Dáme jídlo, skupina Delivery Hero, začala oblast quick commerce budovat v roce 2019. V současnosti má po celém světě již na 80 tisíc partnerů. Ti mohou díky spolupráci s platformami, mezi něž patří i Dáme jídlo, dosáhnout nejen vyšších tržeb, ale také přilákat zcela novou cílovou skupinu online zákazníků. Kromě toho Delivery Hero provozuje přes 600 vlastních kamenných skladů ve 35 zemích světa.