Třicet let na českém trhu si v letošním roce připomíná skupina Kuehne+Nagel. O úspěšném působení v Česku svědčí i otevření několika poboček, divizí a distribučních center a růst počtu zaměstnanců na několik stovek.
Logistická společnost Kuehne+Nagel vstoupila na domácí trh v roce 1991 v rámci rozšiřování své sítě poboček ve střední a východní Evropě. Česká republika byla v té době jednou z prvních zemí, do níž skupina expandovala. V tehdejší budově Armabetonu na ulici Antala Staška v Praze zaměstnávala specialisty na silniční a železniční přepravu, krátce poté přibyly divize námořní a letecké přepravy. Dnes centrála společnosti sídlí v moderních kancelářských prostorech v ulici Bucharova v pražských Nových Butovicích.
„V roce 1991 nemohl nikdo tušit, jakého úspěchu Kuehne+Nagel na českém trhu jednou dosáhne,“ vzpomíná Miroslav Pudil, generální ředitel Kuehne+Nagel v České republice, který pro skupinu pracuje od samého počátku její činnosti na lokálním trhu. „V následujících letech se společnost postupně rozrůstala. Již před přelomem tisíciletí jsme otevřeli pobočky v Brně a Varnsdorfu nebo veletržní oddělení taktéž v Brně a zastoupení divize letecké přepravy na letišti v Praze.“
Současně s rozvojem smluvní logistiky pokračovalo rozšiřování aktivit společnosti Kuehne+Nagel v České republice. V roce 2007 přibyly sklady v Hostivici a v Brně, v roce 2016 pak distribuční centrum v Krupce/Teplicích. S otevřením tohoto střediska byl také spojen největší nárůst počtu zaměstnanců. V současné době zaměstnává Kuehne+Nagel v České republice přibližně 360 logistických odborníků.
Během svého působení na českém trhu se společnost Kuehne+Nagel kromě běžné přepravy zboží podílela i na rozsáhlejších projektech. Jednalo se například o logistickou podporu velkých kulturních akcí, stěhování celých továren nebo investičních celků, ale i přesun vybavení prodejen luxusního zboží v pražské Pařížské ulici, které probíhalo v zabezpečeném režimu.
Do budoucna je cílem skupiny nejen upevnit své postavení na domácím trhu, ale také přispět k rozvoji celého logistického segmentu směrem k udržitelnosti a uhlíkové neutralitě. Na globální úrovni se skupina zavázala, že do roku 2030 dosáhne nulové uhlíkové stopy, a přispěje tak k cíli omezit globální oteplování pod 2 °C.