Počet dodávek dílů dealerům Toyoty z centrálního skladu v severočeské Krupce se v posledních třech letech zvýšil o 30 procent. Sklad v současnosti vyřizuje přes 6000 objednávek denně, které zahrnují okolo 14 tisíc dílů.

Sklad v Krupce o rozloze 12 tisíc metrů čtverečních pokrývá náhradními díly všech 30 dealerů v Česku, ale i zhruba polovinu Německa a pětinu Polska. Počet zaměstnanců narostl za poslední tři roky o čtvrtinu na 45 lidí.

„Nárůst poptávky po náhradních dílech souvisí jednak s růstem prodejů našich vozů, ale i s tím, že jich stále více míří do firemních flotil, kde mají vyšší nájezdy, a tedy i větší spotřebu některých dílů," vysvětluje Vladan Rojíček, senior manažer poprodejního oddělení.

Cesta náhradního dílů z cetrálního skladu na dealerství: základní kroky

Sklad disponuje celkem 50 tisíci položkami dílů pro všechny modely od nejmenšího Ayga po terénní Land Cruiser i závodní GR Supru. Je přitom snaha množství položek snižovat podle jejich využitelnosti. Eliminují se tak díly, které dealerské servisy nevyžadují a zbytečně tak zabírají místo. Ze skladu vyjede každý den šest až osm kamionů s dodávkami. Před třemi lety to přitom byly čtyři až šest kamionů za den.

Související

Vše probíhá elektronicky

Celý proces cesty náhradního dílu začíná u dealera. Servisní technik přijme vůz na dílnu a zjistí, co je potřeba vyměnit. Pokud díl není v dealerství skladem, pošle objednávku do centrály Toyoty ke zpracování a objednaný díl je zaslán dealerovi z hlavního skladu v Krupce.
Veškerá agenda probíhá elektronicky, samotné díly jsou opatřeny čarovými kódy a jejich pohyb se sleduje prostřednictvím skenerů. Pracovníci skladu díly roztřídí do krabic podle jednotlivých dealerů a připraví k expedici do příslušného kamionu. U jednotlivých dealerů jsou pak roztříděny a přiděleny dle zakázek mechanikům.

Související