Mezinárodní poskytovatel přepravy a informační logistiky cargo-partner pokrývá aktuálně svojí chlazenou logistikou pokrývá území celé České republiky a cílí i na Slovensko, kde zaváží zboží do Bratislavy. „Máme ambici obsluhovat i v tomto segmentu čím dál více zákazníků,“ sdělil Jiří Jelínek, jednatel cargo-partner v České republice. Společnost koupila letos na jaře aktiva české firmy Gibon Delivery Logistic, specialisty na oblast chlazené logistiky kusových zásilek.
Mezi klienty cargo-partner poptávající služby chlazené logistiky patří v současnosti například obchodní firmy dodávající do sítě řetězců nebo do maloobchodu, přímí výrobci a farmáři nebo e-shopy.
Jak pomáhá digitalizace
Společnost cargo-partner využívá externí software pro plánování tras přepravních vozidel a dále také svůj vlastní interní software, který plánování doplňuje o know-how, jak správně pracovat s přepravou produktů s krátkou dobou exspirace. Jde o unikátní systém, který umožňuje brát ohled na nutnost zkrácení času mezi dokončením výroby a doručením. Zboží tak může být doručováno tak, aby mělo stále co nejdelší možnou exspiraci.
Další rozvoj služeb společnost cargo-partner, a to nejen v oblasti chlazené logistiky, by nebyl možný bez neustále se prohlubující digitalizace všech procesů. „Patří sem hluboká integrace a automatizace obchodních procesů klientů prostřednictvím EDI a API přepojení, jako i zjednodušená komunikace prostřednictvím komplexní platformy pro správu dodavatelského řetězce SPOT. V našich skladech využíváme vlastní systém řízení, vyvinutý naší centrálou v Rakousku, pro monitoring teplot jsou to záznamová zařízení a aplikace pro kontrolu a hlášení. Naši zaměstnanci jsou navíc dobře vyškoleni a mají zkušenosti s používáním těchto technických aspektů pro správné zacházení se zbožím,“ upřesnil na dotaz měsíčníku Logistika Jiří Jelínek.
Společnost měsíčně doručí desítky tisíc balíků v aktivním chlazeném režimu. Ve skladu v Dobrovízi u Prahy má k dispozici 1500 metrů čtverečních chlazeného skladu s teplotami +2 až +8 °C. V tomto svém iLogistickém centru poblíž pražského letiště nabízí v ambientní části také skladování při teplotě +15 až +25 °C na ploše 3500 metrů čtverečních.
Ke cross-dockingu slouží od jara také nové depo chlazeného skladu v blízkosti centra Brna. „Hlavní motivací bylo posílit naše přepravní kapacity v regionu Moravy, a nabídnout zákazníkům z druhé strany republiky příjmové místo, které slouží jako hlavní uzel pro logistiku do zbytku republiky,“ dodal Jiří Jelínek.
Udržitelný rozvoj
Po logistiku mimo Prahu a Brno využívá společnost vozidel, které mají celochladírenské vestavby s aktivním chlazením a monitoringem teploty. „Naše striktní procesy kontroly kvality zajišťují, že spolupracujeme pouze s dopravci, kteří splňují nejvyšší standardy týkající se ekologicky přívětivých přepravních technologií. Kromě toho koncern cargo-partner sponzoruje výzkumné iniciativy v oblasti nových technologií, mezi které patří letadla s nízkou spotřebou paliva a kamiony na elektřinu a podporuje různé sociální a ekologické projekty po celém světě,“ řekl Jiří Jelínek.
Již v roce 2008 společnost cargo-partner založila sdružení „Enviromental cargo-partners“ s cílem podpořit a urychlit přechod k ekologicky šetrným technologiím v oblasti dopravy a logistiky. V letošním roce společnost cargo-partner v České republice začala využívat k rozvozu také elektro dodávky.
Zástupci společnosti cargo-partner upozorňují, že principy udržitelného rozvoje sledují i v dalších aspektech. Nabízí například logistiku vratných obalů, jejími sklady tak v rámci zpětných toků chlazené logistiky projde týdně několik palet s navrácenými obaly.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika

Logistika č. 1/2025





