Mezinárodní poskytovatel přepravy a informační logistiky cargo-partner pokrývá aktuálně svojí chlazenou logistikou pokrývá území celé České republiky a cílí i na Slovensko, kde zaváží zboží do Bratislavy. „Máme ambici obsluhovat i v tomto segmentu čím dál více zákazníků,“ sdělil Jiří Jelínek, jednatel cargo-partner v České republice. Společnost koupila letos na jaře aktiva české firmy Gibon Delivery Logistic, specialisty na oblast chlazené logistiky kusových zásilek.

Mezi klienty cargo-partner poptávající služby chlazené logistiky patří v současnosti například obchodní firmy dodávající do sítě řetězců nebo do maloobchodu, přímí výrobci a farmáři nebo e-shopy.

Jak pomáhá digitalizace

Společnost cargo-partner využívá externí software pro plánování tras přepravních vozidel a dále také svůj vlastní interní software, který plánování doplňuje o know-how, jak správně pracovat s přepravou produktů s krátkou dobou exspirace. Jde o unikátní systém, který umožňuje brát ohled na nutnost zkrácení času mezi dokončením výroby a doručením. Zboží tak může být doručováno tak, aby mělo stále co nejdelší možnou exspiraci.

Související

Další rozvoj služeb společnost cargo-partner, a to nejen v oblasti chlazené logistiky, by nebyl možný bez neustále se prohlubující digitalizace všech procesů. „Patří sem hluboká integrace a automatizace obchodních procesů klientů prostřednictvím EDI a API přepojení, jako i zjednodušená komunikace prostřednictvím komplexní platformy pro správu dodavatelského řetězce SPOT. V našich skladech využíváme vlastní systém řízení, vyvinutý naší centrálou v Rakousku, pro monitoring teplot jsou to záznamová zařízení a aplikace pro kontrolu a hlášení. Naši zaměstnanci jsou navíc dobře vyškoleni a mají zkušenosti s používáním těchto technických aspektů pro správné zacházení se zbožím,“ upřesnil na dotaz měsíčníku Logistika Jiří Jelínek.

Společnost měsíčně doručí desítky tisíc balíků v aktivním chlazeném režimu. Ve skladu v Dobrovízi u Prahy má k dispozici 1500 metrů čtverečních chlazeného skladu s teplotami +2 až +8 °C. V tomto svém iLogistickém centru poblíž pražského letiště nabízí v ambientní části také skladování při teplotě +15 až +25 °C na ploše 3500 metrů čtverečních.

Ke cross-dockingu slouží od jara také nové depo chlazeného skladu v blízkosti centra Brna. „Hlavní motivací bylo posílit naše přepravní kapacity v regionu Moravy, a nabídnout zákazníkům z druhé strany republiky příjmové místo, které slouží jako hlavní uzel pro logistiku do zbytku republiky,“ dodal Jiří Jelínek.

Udržitelný rozvoj

Po logistiku mimo Prahu a Brno využívá společnost vozidel, které mají celochladírenské vestavby s aktivním chlazením a monitoringem teploty. „Naše striktní procesy kontroly kvality zajišťují, že spolupracujeme pouze s dopravci, kteří splňují nejvyšší standardy týkající se ekologicky přívětivých přepravních technologií. Kromě toho koncern cargo-partner sponzoruje výzkumné iniciativy v oblasti nových technologií, mezi které patří letadla s nízkou spotřebou paliva a kamiony na elektřinu a podporuje různé sociální a ekologické projekty po celém světě,“ řekl Jiří Jelínek.

Již v roce 2008 společnost cargo-partner založila sdružení „Enviromental cargo-partners“ s cílem podpořit a urychlit přechod k ekologicky šetrným technologiím v oblasti dopravy a logistiky. V letošním roce společnost cargo-partner v České republice začala využívat k rozvozu také elektro dodávky.

Zástupci společnosti cargo-partner upozorňují, že principy udržitelného rozvoje sledují i v dalších aspektech. Nabízí například logistiku vratných obalů, jejími sklady tak v rámci zpětných toků chlazené logistiky projde týdně několik palet s navrácenými obaly.

Související