Balíkový dopravce DPD nainstaloval všem svým kurýrům v České republice do komunikačních zařízení aplikaci Záchranka. Záchranka funguje jako rychlý a efektivní nástroj pro přivolání zdravotní pomoci. Vedle 1800 kurýrů si aplikaci do svých telefonů postupně instalují i zaměstnanci firmy.
„Ze zkušenosti víme, že kurýři se mohou během doručování balíků ocitnout v nejrůznějších situacích, které někdy vyžadují i přivolání lékařské pomoci. Často hrají roli vteřiny,“ říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD. Proto jsme velmi rádi, že jsme navázali spolupráci s aplikací Záchranka a věříme, že tento krok povede k navýšení bezpečnosti našich zákazníků, kurýrů i zaměstnanců.“
Ovládání Záchranky je snadné. Po spuštění aplikace stačí pro přivolání pomoci přidržet po dobu tří sekund červené tlačítko a vzápětí dojde k propojení s linkou 155. Zároveň se odešle nouzová zpráva záchranářům s aktuální polohou kurýra a dalšími informacemi.
Posádka záchranné služby vyjíždí v momentě spojení. Pokud se kurýr nachází například v horách, aplikace to rozpozná podle GPS signálu a odešle nouzovou zprávu také horské službě v dané oblasti. Stáhnout si ji může každý, kdo vlastní dotykový telefon prostřednictvím App store nebo Google Play.
„Posláním naší aplikace je pomáhat uživatelům v krizových situacích a právě na silnicích k nim dochází velmi často. Jsem rád, že se DPD rozhodla pro větší bezpečnost svých kurýrů na cestách využít právě aplikaci Záchranka,“ říká Filip Maleňák, autor a ředitel aplikace Záchranka.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika

Logistika č. 2/2025





