Balíkový dopravce DPD nainstaloval všem svým kurýrům v České republice do komunikačních zařízení aplikaci Záchranka. Záchranka funguje jako rychlý a efektivní nástroj pro přivolání zdravotní pomoci. Vedle 1800 kurýrů si aplikaci do svých telefonů postupně instalují i zaměstnanci firmy.

„Ze zkušenosti víme, že kurýři se mohou během doručování balíků ocitnout v nejrůznějších situacích, které někdy vyžadují i přivolání lékařské pomoci. Často hrají roli vteřiny,“ říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD. Proto jsme velmi rádi, že jsme navázali spolupráci s aplikací Záchranka a věříme, že tento krok povede k navýšení bezpečnosti našich zákazníků, kurýrů i zaměstnanců.“

Ovládání Záchranky je snadné. Po spuštění aplikace stačí pro přivolání pomoci přidržet po dobu tří sekund červené tlačítko a vzápětí dojde k propojení s linkou 155. Zároveň se odešle nouzová zpráva záchranářům s aktuální polohou kurýra a dalšími informacemi.

Související

Posádka záchranné služby vyjíždí v momentě spojení. Pokud se kurýr nachází například v horách, aplikace to rozpozná podle GPS signálu a odešle nouzovou zprávu také horské službě v dané oblasti. Stáhnout si ji může každý, kdo vlastní dotykový telefon prostřednictvím App store nebo Google Play. 

„Posláním naší aplikace je pomáhat uživatelům v krizových situacích a právě na silnicích k nim dochází velmi často. Jsem rád, že se DPD rozhodla pro větší bezpečnost svých kurýrů na cestách využít právě aplikaci Záchranka,“ říká Filip Maleňák, autor a ředitel aplikace Záchranka.

Související