Váš pracovní život je se společností ViaPharma a lékárnami Dr. Max spjat od roku 2013. Je otevření nového distribučního centra v Pavlově změnou největší, k níž za vašeho působení došlo?

Určitě je jednou z největších. Vybudovat nejmodernější lékárenskou logistiku v Česku, což představuje právě Pavlov, to není v životě epizoda, ale etapa. Ale během těch uplynulých osmi let se nám povedlo mnohem víc: otevřeli jsme centrální laboratoř včetně čistých prostorů a momentálně chystáme už její druhou generaci, remodelovali jsme celou síť lékáren, zavedli zbrusu nový klientský program ohodnocený jako nejlepší ve střední Evropě a vybudovali systém odborného růstu zaměstnanců, který z nás dělá nejen lékárny a distribuci, ale do jisté míry i vzdělávací instituci. A osobně jsem hodně pyšný na naši filantropii reprezentovanou sociální taxislužbou Taxík Maxík, která už slouží ve dvacítce obcí v Česku (jde o službu určenou k přepravě seniorů, zdravotně a tělesně handicapovaných lidí – pozn. red.).

Jak se po otevření nového centra změnily distribuční toky lékáren Dr. Max?

Do nového distribučního centra se postupně přesouvá těžiště distribučních operací pro Čechy. Orientujeme sem lékárny, které jsme dřív zásobovali z brněnského nebo ostravského skladu, ale byly na hraně těchto regionů. Jde například o Hradec Králové, Pardubice či Jihlavu, které jsme zaváželi z Moravy. S novým centrem to lépe sleduje geografickou logiku. Pavlov je dnes základna naší distribuce, je to ústřední sklad a jediné místo centrálního příjmu.

A zásadně to mění i distribuci našeho e‑commerce, protože tu jsme zatím provozovali jen ze skladu v brněnských Heršpicích. Máme tady klasickou lékárenskou distribuci a distribuci e‑shopu pod jednou střechou, přičemž ovšem základna v Brně zůstává zachovaná.

O kolik se zvětšila skladová plocha nového distribučního centra oproti tomu starému v Nučicích? Co bylo vlastně impulzem tak razantní změny (plány na nové centrum jste zveřejnili v roce 2019, tedy ještě před krizí okolo covidu‑19)?

Pavlov má bezmála 23 tisíc metrů čtverečních, Nučice měly plochu jen asi třetinovou. V době největšího vytížení jsme tam využívali kapacitu už na plných 90 procent, což znemožňovalo další rozvoj – sortimentně nás to brzdilo. Přípravy na projektu skutečně začaly už před covidem – šlo o strategický záměr, jehož účelem bylo, abychom si dál udrželi konkurenční výhodu.

Rozšiřuje se vámi nabízený sortiment zboží?

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci.