V reakci na nepříznivou situaci v přepravách z Asie bude logistická společnost DB Schenker každý týden vypravovat vlakovou linku z čínského města Si-an do Budapešti. Odtud může zboží putovat do dalších evropských zemí včetně České republiky. Hlavní výhodou nové přímé linky je zejména odstranění administrativních prodlev při překračování státních hranic a tím pádem i celkové zrychlení toku zboží.
Přímá železniční linka z Číny do Evropy vede přes Kazachstán, Rusko a Ukrajinu až do cílové stanice v maďarské Budapešti. Zásilky, které budou směřovat do České republiky, poslední úsek cesty absolvují po silnici. Standardní 40stopé kontejnery jsou vhodné pro téměř všechny druhy přeprav s výjimkou zboží podléhajícímu zvláštním bezpečnostním režimům. Celková doba železniční přepravy je 36 dní a tím pádem má linka potenciál nahradit nedostatečné kapacity v námořní přepravě.
Pro zákazníky toto řešení znamená zejména jistotu v době, kdy přepravní kapacity z Asie dlouhodobě nelze jednoznačně garantovat. Kromě města Si-an tato linka nabídne kontejnerové spojení také se Šanghají a Čching-taem. DB Schenker s využitím své mezinárodní sítě zajistí potřebné přepravní náležitosti i jednání s místními úřady a celníky pro bezproblémovou cestu zboží k evropským zákazníkům.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 1/2025





