První samoobslužné Parcelboxy balíkového dopravce PPL už jsou v provozu. Lze je využít nejen pro vyzvednutí zásilek, ale i pro vrácení zboží zpět odesílateli nebo při posílání balíčku jiné fyzické osobě se službou Balík pro Tebe.
Parcelboxy jsou instalovány postupně v různých lokalitách napříč Českem, s tím, že v první fázi bude největší počet situován převážně do hustě zalidněných lokalit, jako jsou Praha, střední Čechy, jižní Morava či krajská města, a to převážně u obchodních center, administrativních budov, na sídlištích či na frekventovaných křižovatkách městské dopravy.
„Kromě doručení na adresu a do Parcelshopů, nabízíme spotřebitelům další alternativu při vyzvedávání a posílání zásilek. Reagujeme tak na moderní a u příjemců stále oblíbenější způsob doručování, proto vedle neustále rostoucí sítě 2700 partnerských míst, tzv. Parcelshopů, zavádíme i samoobslužné boxy, tzv. PPL Parcelboxy,“ říká Petr Horák, CEO společnosti PPL. „Do konce června 2022 spustíme do provozu 500 PPL Parcelboxů napříč celou Českou republikou. V dlouhodobých plánech počítáme s dalším navyšováním jejich počtů tak, abychom pokryli potřeby trhu a našich zákazníků.“
Vyzvednutí a poslání zásilky je v PPL Parcelboxu velmi snadné a intuitivní a celý proces zabere jen chvíli. K vyzvednutí zásilky stačí zadání PINu, který příjemce obdržel nejen v e-mailu, ale i prostřednictvím SMS. Po jeho zadání dojde k otevření příslušné schránky. Není potřeba stahovat žádnou aplikaci.
V současné době každý PPL Parcelbox disponuje 75 schránkami různých velikostí, příjemce si tak zde mohou vyzvednout zásilky až do velikosti 43 cm × 43 × cm × 60 cm (výška × šířka × délka) s max. váhou až do 31,5 kg. Dobírkové zásilky doručené do PPL Parcelboxu zaplatíte jednoduše kartou.
Výhodou PPL Parcelboxů je nepřetržitý provoz 24/7, takže si příjemce může zásilku vyzvednout podle svých časových možností. Vedle komfortu pro uživatele však parcelboxy rovněž pomáhají redukovat ekologickou stopu, neboť doručení vícero zásilek do výdejního boxu nebo shopu je ekologičtější oproti doručování jednotlivých zásilek až ke dveřím. Je to jeden z článků strategie PPL pro dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050.
„Jsme potěšeni, že síť výdejních PPL Parcelboxů bude instalována také primárně v blízkosti prodejen našeho významného obchodního partnera, řetězce Lidl, a že tím naši kvalitní spolupráci rozšiřujeme pro naše zákazníky a spotřebitele i v této rovině.“