ShipMonk, poskytovatel e-commerce fulfillmentu a technologických řešení, oznámil svou mezinárodní expanzi a současně akvizici společnosti El Mar Logistics – Mexico. Toto fulfillmentové centrum se základnou v Tecate v Mexiku je prvním skladem ShipMonku mimo Spojené státy. Nachází se v průmyslovém parku El Bajio, zhruba 30 kilometrů východně od San Diega v Kalifornii u hraničního přechodu Otay Mesa, díky čemuž umožní zákazníkům ShipMonku využít sekci (paragraf) 321 americké legislativy pro cla a ochranu hranic (CBP) a legálně tak obejít nutnost zdanění většiny amerických zásilek, poplatků a dovozních cel.
Fulfillmentové centrum v Mexiku bude zcela vlastněno, řízeno a provozováno společností ShipMonk, a to plně v souladu se sekcí 321. Tato legislativa umožňuje mezinárodním zásilkám splňujícím „De Minimis Threshold“, tedy položkám v hodnotě nižší než 800 dolarů, bezcelní přepravu do Spojených států. Tento zákon zvýhodňuje zejména e-commerce obchodníky v celně náročných odvětvích jako oděvy, doplňky do domácnosti či zavazadla, tedy v segmentech, které ve velkém reprezentují právě zákazníci ShipMonku. Zboží je na základě zvláštní licence legálně dovezeno do zóny volného obchodu v Mexiku a následně přes služby společnosti ShipMonk odesláno přímo zákazníkům v USA, a to bez daní či celních poplatků.
„Sekce 321 je silnou a účinnou legislativou navrženou tak, aby zvýhodňovala e-commerce prodejce, kteří vyrábějí v zámoří a prodávají v USA, protože snižuje jak náklady, tak čas na přepravu zboží k zákazníkovi,“ vysvětlil John Grubor, provozní ředitel společnosti ShipMonk. „Poskytujeme maloobchodníkům možnost tento nástroj využít: snížit náklady na mezinárodní přepravu, eliminovat celní poplatky a daně a současně si zachovat možnost doručovat zboží přímo spotřebitelům. To má samozřejmě výrazný pozitivní dopad na jejich náklady,“ dodal.
Jak ve skladu ShipMonku fungují robotické vozíky Locus (video v angličtině)
Během posledních 12 měsíců ShipMonk získal 355 milionů dolarů na zrychlení strategického růstu a mezinárodní expanzi. ShipMonk Mexiko je zatím nejnovější lokalitou a prvním krokem plánu společnosti na mezinárodní expanzi. Mezinárodní expanze současně pomáhá řešit nedostatek pracovníků ve skladech.
„V poslední době byl výpadky v logistických řetězcích ovlivněn snad každý e-commerce obchodník, a proto se teď všichni snaží fungovat efektivněji. Naše byznysová rozhodnutí proto zakládáme na neustálém vylepšování a rozšiřování naší platformy, aby byla pro klienty tím nejlepším základem pro jejich růst,“ řekl Jan Bednář, zakladatel a generální ředitel společnosti ShipMonk.
Globální expanze nejen rozšiřuje rozsah našeho působení, ale také diverzifikuje zákaznickou základnu, kterou můžeme díky našim službám přilákat. Čím více nových lokalit a možností máme, tím lépe můžeme zákazníkům pomoci s bezproblémovým škálováním a expanzí do nových oblastí.
Provoz logistické společnosti ShipMonk
Platforma, kterou ShipMonk provozuje, umožňuje obchodníkům delegovat veškeré starosti se správou objednávek, sledováním zásob ve skladu i řešením různých nenadálých či nahodilých událostí, jakým jsou například aktuální logistická zpoždění. V období špičky, tedy nadcházející nejvytíženější prázdninové sezóny je tak technologie ShipMonku klíčovou právě pro obchodníky, jejichž objednávky mají dorazit spolehlivě a včas.
Od svého počátku v roce 2014 sídlí ShipMonk na Floridě ve Fort Lauderdale a zaměstnává ve svých amerických provozech přes 1200 lidí, a to na více než milionu čtverečních stop skladových prostor na Floridě, v Kalifornii a Pensylvánii, nyní i mezinárodně v Mexiku. Společnost obsluhuje neustále rostoucí základnu B2C obchodníků včetně BrüMate, Liquid IV, FEAT, CatLadyBox či Glamnetic. ShipMonk byl současně oceněn jako nejrychleji rostoucí startup v žebříčku Inc. 5000 a v Deloitte Technology Fast 500.