ShipMonk, poskytovatel e-commerce fulfillmentu a technologických řešení, oznámil svou mezinárodní expanzi a současně akvizici společnosti El Mar Logistics – Mexico. Toto fulfillmentové centrum se základnou v Tecate v Mexiku je prvním skladem ShipMonku mimo Spojené státy. Nachází se v průmyslovém parku El Bajio, zhruba 30 kilometrů východně od San Diega v Kalifornii u hraničního přechodu Otay Mesa, díky čemuž umožní zákazníkům ShipMonku využít sekci (paragraf) 321 americké legislativy pro cla a ochranu hranic (CBP) a legálně tak obejít nutnost zdanění většiny amerických zásilek, poplatků a dovozních cel.

Fulfillmentové centrum v Mexiku bude zcela vlastněno, řízeno a provozováno společností ShipMonk, a to plně v souladu se sekcí 321. Tato legislativa umožňuje mezinárodním zásilkám splňujícím „De Minimis Threshold“, tedy položkám v hodnotě nižší než 800 dolarů, bezcelní přepravu do Spojených států. Tento zákon zvýhodňuje zejména e-commerce obchodníky v celně náročných odvětvích jako oděvy, doplňky do domácnosti či zavazadla, tedy v segmentech, které ve velkém reprezentují právě zákazníci ShipMonku. Zboží je na základě zvláštní licence legálně dovezeno do zóny volného obchodu v Mexiku a následně přes služby společnosti ShipMonk odesláno přímo zákazníkům v USA, a to bez daní či celních poplatků.

„Sekce 321 je silnou a účinnou legislativou navrženou tak, aby zvýhodňovala e-commerce prodejce, kteří vyrábějí v zámoří a prodávají v USA, protože snižuje jak náklady, tak čas na přepravu zboží k zákazníkovi,“ vysvětlil John Grubor, provozní ředitel společnosti ShipMonk. „Poskytujeme maloobchodníkům možnost tento nástroj využít: snížit náklady na mezinárodní přepravu, eliminovat celní poplatky a daně a současně si zachovat možnost doručovat zboží přímo spotřebitelům. To má samozřejmě výrazný pozitivní dopad na jejich náklady,“ dodal.

Během posledních 12 měsíců ShipMonk získal 355 milionů dolarů na zrychlení strategického růstu a mezinárodní expanzi. ShipMonk Mexiko je zatím nejnovější lokalitou a prvním krokem plánu společnosti na mezinárodní expanzi. Mezinárodní expanze současně pomáhá řešit nedostatek pracovníků ve skladech.

Související

„V poslední době byl výpadky v logistických řetězcích ovlivněn snad každý e-commerce obchodník, a proto se teď všichni snaží fungovat efektivněji. Naše byznysová rozhodnutí proto zakládáme na neustálém vylepšování a rozšiřování naší platformy, aby byla pro klienty tím nejlepším základem pro jejich růst,“ řekl Jan Bednář, zakladatel a generální ředitel společnosti ShipMonk.

Globální expanze nejen rozšiřuje rozsah našeho působení, ale také diverzifikuje zákaznickou základnu, kterou můžeme díky našim službám přilákat. Čím více nových lokalit a možností máme, tím lépe můžeme zákazníkům pomoci s bezproblémovým škálováním a expanzí do nových oblastí.

Platforma, kterou ShipMonk provozuje, umožňuje obchodníkům delegovat veškeré starosti se správou objednávek, sledováním zásob ve skladu i řešením různých nenadálých či nahodilých událostí, jakým jsou například aktuální logistická zpoždění. V období špičky, tedy nadcházející nejvytíženější prázdninové sezóny je tak technologie ShipMonku klíčovou právě pro obchodníky, jejichž objednávky mají dorazit spolehlivě a včas.

Od svého počátku v roce 2014 sídlí ShipMonk na Floridě ve Fort Lauderdale a zaměstnává ve svých amerických provozech přes 1200 lidí, a to na více než milionu čtverečních stop skladových prostor na Floridě, v Kalifornii a Pensylvánii, nyní i mezinárodně v Mexiku. Společnost obsluhuje neustále rostoucí základnu B2C obchodníků včetně BrüMate, Liquid IV, FEAT, CatLadyBox či Glamnetic. ShipMonk byl současně oceněn jako nejrychleji rostoucí startup v žebříčku Inc. 5000 a v Deloitte Technology Fast 500.