On-line prodej potravin v posledních letech zaznamenává skokový nárůst, v Česku v uplynulých třech letech rostly tržby v tomto segmentu průměrným tempem o 106 procent ročně. Významný nárůst byl zaznamenán i jinde v Evropě, a to průměrně o 37,3 procenta ročně. Data ze 24 zemí Evropy analyzovala realitněporadenská společnost Cushman & Wakefield.
Aktuálně činí podíl on-line prodeje potravin na celkových tržbách za potraviny v České republice 4,2 procenta, což koresponduje s průměrným podílem v Evropě (4,4 procenta). Je to sice výrazně méně než v jiných maloobchodních kategoriích − například u elektroniky se aktuálně prodává téměř 50 procent objemu tržeb on-line −, ale do roku 2025 by v Česku mohlo jít až o 9,6 procenta. „Očekáváme do té doby více než zdvojnásobení jeho podílu na celkovém prodeji potravin v Česku,“ řekl Michal Soták, partner a vedoucí investičního týmu Cushman & Wakefield v Česku.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Filip Hubička
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





