On-line prodej potravin v posledních letech zaznamenává skokový nárůst, v Česku v uplynulých třech letech rostly tržby v tomto segmentu průměrným tempem o 106 procent ročně. Významný nárůst byl zaznamenán i jinde v Evropě, a to průměrně o 37,3 procenta ročně. Data ze 24 zemí Evropy analyzovala realitněporadenská společnost Cushman & Wakefield.

Aktuálně činí podíl on-line prodeje potravin na celkových tržbách za potraviny v České republice 4,2 procenta, což koresponduje s průměrným podílem v Evropě (4,4 procenta). Je to sice výrazně méně než v jiných maloobchodních kategoriích − například u elektroniky se aktuálně prodává téměř 50 procent objemu tržeb on-line −, ale do roku 2025 by v Česku mohlo jít až o 9,6 procenta. „Očekáváme do té doby více než zdvojnásobení jeho podílu na celkovém prodeji potravin v Česku,“ řekl Michal Soták, partner a vedoucí investičního týmu Cushman & Wakefield v Česku.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci.