Rohlik.cz  do konce roku zdvojnásobí počet svých elektromobilů, které v současnosti využívá pro zavážení nákupů. Celkem si jich pořídí 42 a další bude velmi rychle přidávat. K tomu bude v ostrém provozu na konci roku využívat 23 nákladních elektrokol. Technologie umožňuje elektrokolu uvézt zásilky do celkové hmotnosti 180 kilogramů plus kurýra, dojezd činí až 40 kilometrů.

Součástí řešení je i unikátní systém přepravy a překládky zboží, který umožňuje výměnu kontejneru kola s nákupy do 10 minut. Výhodou tohoto systému je také bezpečnost přepravy zboží z pohledu teplotního řetězce, v doručení nákupu všemi způsoby, tedy až ke dveřím zákazníka, nebo do vnitřních či venkovních výdejních boxů Rohlík Point.

„Elektromobilita je zcela zásadní, pokud vám není lhostejná planeta a chcete udělat něco pro lepší život ve městech. Pro nás v Rohlíku je udržitelnost na prvním místě ve všem, co děláme. Naše služba je už ze své podstaty udržitelnější než klasické nakupování. Zatímco si pro jedenáct nákupů dojede do kamenného supermarketu jedenáct aut, u nás je to naopak. My minimálně jedenáct nákupů zavezeme jedním autem,” vysvětluje CEO Rohlik.cz Olin Novák. „Nyní děláme všechno proto, aby ta auta byla elektrická. Dosud jsme využívali vozy na CNG, což samo o sobě snižuje ekologickou zátěž provozu zhruba o třetinu. Ale do roku 2025 chceme plně elektrickou firemní flotilu.“

Související

Rohlik.cz také myslí na rozvoj potřebné energetické infrastruktury a hodlá vybudovat 400 dobíjecích míst. Na tomto projektu spolupracuje s energetickou společností E.ON. První parkovací a dobíjecí plochy již vznikají u skladů Rohlik.cz v Praze a Brně.

„Dodávané řešení je speciálně připravené přímo pro Rohlík a zajistí, že všechna vozidla budou na další směnu plně nabita, aniž by došlo k překročení možnosti příkonu dané lokality. Vše bude on-line, aby měl fleet manager kompletní přehled o dobíjení jednotlivých vozidel, a to jak v reálném čase, tak formou reportů,” upřesňuje Martin Klíma, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON.

V současnosti čítá flotila Rohlíku 700 aut, které vyjma prvních elektrických vozů jezdí na CNG pohon. Právě vybudování vlastních dobíjecích stanic výrazně usnadní a urychlí přechod Rohlíku na plně elektrickou firemní flotilu.

Související