Škoda Auto začala testovat ve vnitrozávodové dopravě elektrický pohon. V Mladé Boleslavi již nasadila do zkušebního provozu dva elektrické tahače a další nákladní vozy s elektrickým pohonem budou následovat. Česká automobilka plánuje, že oproti nákladním automobilům vybaveným naftovým motorem tímto způsobem ušetří 60 tun oxidu uhličitého ročně. Škoda Auto v rámci firemní strategie Next Level – Škoda Strategy 2030 výrazně zpřísňuje své ekologické cíle, mezi které patří minimalizace uhlíkové stopy.
Testování probíhá od začátku října. Elektrické tahače jsou vybaveny standardními návěsy, které do května příštího roku na příslušných trasách nahradí dosavadní tahače poháněné naftovým motorem. V další fázi budou od června 2022 v závodě v Mladé Boleslavi přepravovat speciálně vyrobené zkrácené návěsy baterie pro vozy BEV. Za tímto účelem budou návěsy vybaveny manipulační technikou pro automatickou nakládku a vykládku palet.
Dojezd lokálně bezemisních nákladních automobilů činí na jedno nabití baterií přibližně 80 kilometrů a dobít baterie na plnou kapacitu trvá 4,5 hodiny. Na 100 kilometrů jízdy spotřebují zhruba 200 kWh elektřiny. Používáním těchto vozů plánuje Škoda Auto ušetřit 60 tun oxidu uhličitého ročně.
„Ve Škoda Auto cíleně sázíme na Simply Clever přístupy, abychom společnost v oblasti výroby a logistiky učinili ještě udržitelnější,“ zdůrazňuje Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škoda Auto za oblast výroby a logistiky. „Po úspěšném zkušebním provozu obou tahačů s čistě elektrickým pohonem v rámci vozového parku vnitrozávodní dopravy plynule přecházíme na čistě elektrické nákladní automobily. Chceme tím dát impuls také svým lokálním dodavatelům. Ve střednědobém horizontu plánujeme, že veškeré komponenty, které dodávají nákladní vozy z bezprostředního okolí našich závodů, se budou na naše výrobní linky dostávat s nulovými lokálními emisemi.“
Firemní strategie Green Future sleduje ambiciózní cíle udržitelného rozvoje, které si pro oblast výroby a logistiky automobilka stanovila v konceptu Green Logistics. Poté, co se používáním nákladních automobilů poháněných zemním plynem (CNG) podařilo v areálu závodu snížit emise oxidu uhličitého oproti vozům s konvenčním pohonem o 25 procent, činí Škoda Auto nyní nasazením nákladních elektromobilů další krok pro postupující minimalizaci emisí.