Přepravní společnost VCHD Cargo nově zavádí do svého vozového také výměnné nástavby. Tyto speciální přípojné kontejnery pro pozemní přepravy umožňují větší flexibilitu plánování přeprav a lepší využití ložné plochy. Tandemová jízdní souprava s výměnnými nástavbami má až o 13 procent vyšší kapacitou ložné plochy než běžný návěs. Výměnné nástavby bude společnost využívat především pro přepravy balíkových zásilek.

„Výměnné nástavby jsou vhodné pro určité typy linkových přeprav, mohou se flexibilně proměnit i v dočasné skladovací prostory a umožňují nám maximalizovat využití vozidel a minimalizovat čas při nakládkách a vykládkách,“ vysvětluje Petr Kozel, CEO a předseda představenstva VCHD Cargo. „Vzhledem ke stálému tlaku na rychlost dodávek to představuje velký benefit.“

Výměnná nástavba je podobná běžnému námořnímu kontejneru, má unifikované parametry a rozměry a výklopné nohy umožňující její snadné odstavení. VCHD Cargo sleduje statistiky vytížení a efektivity svých vozidel, výměnné nástavby se přitom ve srovnání s tahačem s běžným návěsem ukazují jako efektivnější řešení. Soupravy s výměnnými nástavbami dosahují také vyšších denních dojezdů.

Související

VCHD Cargo pořídila výměnné nástavby typu C782 o velikosti 7820 × 2550 × 2750 milimetrů a s maximální celkovou hmotností 18 tun. Vnitřní délka umožňuje na jedné jízdní soupravě se dvěma výměnnými nástavbami přepravit až 38 europalet, to je až o pět palet více než v běžném návěsu. Výhodou jsou rolovací vrata v zadní nakládkové části a možnost stohovat prázdné výměnné nástavby až do tří pater nad sebou.

„V praxi máme ověřeno, že tandemová souprava s jedním nosičem a dvěma nástavbami dokáže být v různých variantách použití výhodnější, jak z hlediska časového tak i finančního – při využití jednoho řidiče souprava obslouží stejný počet zákazníků za kratší čas, na soupravě se mohou za den vystřídat až tři řidiči, takže může být v pohybu prakticky celých 24 hodin,“ vypočítává výhody výměnné nástavby Petr Kozel. „Navíc manipulace s ní je jednoduchá a bezpečná. Celý proces výměny nástavby za jinou zabere zkušenému řidiči přibližně 15 až 20 minut, to je velká úspora času, přihlédneme-li k tomu, že vozidlo nemusí ztrácet čas čekáním na nakládku. To umožňuje vysokou přesnost při dodání.“

Infografika

 

Související