DKV Mobility, jeden z předních poskytovatelů služeb pro mobilitu v Evropě, zavádí první ekologickou tankovací a nabíjecí kartu z recyklovaného plastu PETG polyethylentereftalát – PET – s přidaným glykolem během polymerace). Nové trvale udržitelné tankovací a nabíjecí karty společnosti DKV Mobility jsou z 90 procent vyrobeny z recyklovaného materiálu a v porovnání s běžně používanými kartami z PVC snižují emise oxidu uhličitého o 42 procent na kartu. Nové ekologické karty budou vydávány od února 2022. Společnost to oznámila v aktuální tiskové zprávě.
„Plastový odpad je závažný problém globálního rozsahu, který se týká nás všech. V našem odvětví na tento ekologický problém reagujeme zavedením karet z recyklovaného plastu PETG. Našim zákazníkům tak můžeme nabídnout nejlepší ekologickou variantu, aniž bychom museli dělat kompromisy v oblasti kvality,“ říká Marc Erkens, vedoucí oddělení pro trvalou udržitelnost, novou mobilitu a vztahy s veřejností.
Z recyklovaného plastu PETG se na rozdíl od PVC neuvolňují po celou dobu životního cyklu žádné škodliviny. Recyklovaný plast PETG se získává ze známých a kontrolovaných evropských zdrojů plastového odpadu. Karty kromě toho úspěšně absolvovaly všechny požadované testy kvality, které potvrdily jejich odolnost vůči horku a ohybu. Nové trvale udržitelné tankovací a nabíjecí karty jsou součástí snah společnosti DKV Mobility o podporování cirkulární ekonomiky.
Mezi výhody nového materiálu pro karty patří snížení spotřeby přírodních, neobnovitelných surovin, snížení poptávky po nových plastech a recyklace odpadu. To vše vede k výrazně lepší bilanci emisí oxidu uhličitého. Karty vyrábí závod v Rakousku, který odebírá 100 procent elektrické energie z obnovitelných zdrojů. Přechod na trvale udržitelnější materiál pro tankovací a nabíjecí karty je v souladu s misí společnosti DKV Mobility: Urychlovat přechod k hospodárné a trvale udržitelné budoucnosti mobility. DKV Mobility se hodlá stát do roku 2023 klimaticky pozitivním podnikem a své zákazníky podporuje v úsilí o snížení emisí oxidu uhličitého z jejich vozových parků o 30 procent do roku 2030 v porovnání s výchozím rokem 2019.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika

Logistika č. 1/2025





