Společnost Alza.cz také letos pokračuje v rozšiřování sítě AlzaBoxů a zkušebně u 17 z nich zavádí zvukové instrukce informující o počtu balíčků k vyzvednutí. Spolu s vnitřním osvětlením schránek a snadným otevřením pomocí aplikace je to další krok k ještě jednoduššímu vyzvednutí nákupu. Pokud se pilotní provoz osvědčí, e-shop zvukové pokyny rozšíří na všechny své boxy včetně těch na Slovensku a v Maďarsku. Zároveň zvětšuje kapacitu AlzaBoxů, které poskytují méně než 100 schránek na balíčky. Společnost to oznámila v aktuální tiskové zprávě.

Alza za poslední rok rozšířila svou síť výdejních boxů na aktuálních více než 1800. Do schránek si zákazníci mohou objednat téměř veškeré zboží e-shopu, čímž často vznikají zakázky rozdělené do více balíčků. Dosavadním rekordem je doručení 13balíčkové objednávky. O množství balíků k vyzvednutí, stejně jako o počtu schránek, ve kterých jsou uložené, budou nyní vybrané AlzaBoxy informovat zvukově.

„Při vyzvedávání objednávky z AlzaBoxu informujeme o počtu balíků, které je potřeba vyzvednout jak na displeji, tak v mobilní aplikaci. Přesto se může stát, že si zákazník této informace nevšimne a některý z balíčků v boxu zapomene. Proto jsme se rozhodli těmto situacím předcházet a pilotně jsme u některých AlzaBoxů spustili zvukové pokyny, které zákazníkům sdělí, do kolika balíčků a schránek je jejich zakázka rozdělená k vyzvednutí,“ říká Jan Moudřík, ředitel expanze a facility management Alza.cz.

Související

Zvukové instrukce chce Alza nejprve otestovat v různých prostředích. Vybrané boxy se proto nacházejí jak na rušných místech v Praze, tak i v menších obcích, ale například i v klidném prostředí nemocnice. U každého boxu pak má e-shop možnost individuálně upravovat hlasitost, případně zvuk i vypnout. Hlasové instrukce navíc budou AlzaBoxy vydávat pouze mezi 6. a 22. hodinou, během nočního klidu budou vypnuté. Cílem pilotního provozu je minimalizováním počtu zapomenutých balíčků v AlzaBoxech ušetřit čas i méně pozorným zákazníkům, a tím opět zlepšit zákaznickou zkušenost.

Ještě před Vánocemi začal e-shop kromě výstavby nových AlzaBoxů také zvětšovat kapacitu těch, které poskytují méně než 100 úložných schránek. Díky takto velké doručovací kapacitě poskytované více než 1800 provozovanými boxy a zároveň díky kontrole celého procesu doručení zákazníkům se AlzaBoxy před Vánocemi staly nejspolehlivějším způsobem doručení vánočních dárků. Obchodníkovi se do nich podařilo včas pod stromeček dodat i zboží objednané pouhý den před Štědrým večerem.

Související