Období až dvojnásobných meziročních tržeb v české e-commerce vystřídalo na konci roku 2021 vystřízlivění v podobě mírného meziročního poklesu. I přesto se nakonec podle dat srovnávače cen Heureka a Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vyšplhal meziroční obrat e-shopů ve srovnání s rokem 2020 o 14 procent výše na celkových 223 miliard korun.

Na internetu prorazily kategorie, které dříve patřily téměř výhradně do kamenných obchodů. O 75 procent vyrostly zahradní skleníky, dokonce o 90 procent rostly kotle. Meziročně naopak mírně poklesl celý segment bílé elektroniky.

Jednotlivá čtvrtletí roku 2021 jsou při porovnávání s předchozím rokem diametrálně odlišné, významně ovlivněné covidovou situací. „Meziročně nejsilnější byl první kvartál roku 2021, protože srovnáváme letošní ‚zavřené‘ a ještě otevřené Česko před první vlnou. Většina e-shopů rostla v prvním kvartálu v desítkách procent, výjimkou nebyly ani růsty nad hranicí 100 procent. Šlo především o prodejce elektra, knihkupectví nebo hobbymarkety, tedy prodejce, kteří se před covidem z větší části zaměřovali na prodeje v kamenných prodejnách,“ vysvětluje Tomáš Braverman, ředitel Heureka Group.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci.