Období až dvojnásobných meziročních tržeb v české e-commerce vystřídalo na konci roku 2021 vystřízlivění v podobě mírného meziročního poklesu. I přesto se nakonec podle dat srovnávače cen Heureka a Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vyšplhal meziroční obrat e-shopů ve srovnání s rokem 2020 o 14 procent výše na celkových 223 miliard korun.
Na internetu prorazily kategorie, které dříve patřily téměř výhradně do kamenných obchodů. O 75 procent vyrostly zahradní skleníky, dokonce o 90 procent rostly kotle. Meziročně naopak mírně poklesl celý segment bílé elektroniky.
Jednotlivá čtvrtletí roku 2021 jsou při porovnávání s předchozím rokem diametrálně odlišné, významně ovlivněné covidovou situací. „Meziročně nejsilnější byl první kvartál roku 2021, protože srovnáváme letošní ‚zavřené‘ a ještě otevřené Česko před první vlnou. Většina e-shopů rostla v prvním kvartálu v desítkách procent, výjimkou nebyly ani růsty nad hranicí 100 procent. Šlo především o prodejce elektra, knihkupectví nebo hobbymarkety, tedy prodejce, kteří se před covidem z větší části zaměřovali na prodeje v kamenných prodejnách,“ vysvětluje Tomáš Braverman, ředitel Heureka Group.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Filip Hubička
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 1/2025





