V říjnu loňského roku vstoupila na český balíkový trh společnost 123kurýr (kurýr pro všechny), dceřiná společnost slovenské firmy 123kuriér. Vznikla tak česko-slovenská přepravní síť. Její rychlý rozvoj potvrzuje ambici majitelů posunout skupinu 123kurýr/123kuriér mezi významné firmy v segmentu balíkové logistiky v České republice a na Slovensku.

„Loňský rok byl v naší skupině charakterizován velkými investicemi a prudkým rozvojem. Nevyhnuli jsme se samozřejmě některým problémům a chybám, ale díky neuvěřitelnému množství práce celého týmu je zvládáme překonat. Dosáhli jsme rychlého rozšíření a zahuštění přepravní sítě a zvládli jsme tak zásadní nárůst počtu zásilek,“ uvádí Miloš Melník, generální ředitel skupiny 123 kurýr/123kuriér.

Z hlediska fungování přepravních společností situace spojené se změnou nákupního chování spotřebitelů během pandemie směrem k e-commerce přinášejí mnoho náročných výzev.

Související

„Musíme se potýkat s mnoha překážkami. Zvládnout dobře enormní nárůst v sezónách, ale také například neúměrný počet zásilek soustředěných pouze na některé dny v týdnu. Na jejich zpracování potřebujete velké množství zaměstnanců. Jak jim ale efektivně zajistit práci ve dnech, kdy není nápor tak velký, a provoz jejich práci nevyužije? Vím, jsou to problémy všech balíkovek, jenže příjemci nejsou ochotni tyto přetlaky na trhu, a tedy například prodloužení doby doručení akceptovat,“ vysvětluje Miloš Melník. 

Skupina 123kurýr/123kuriér proto připravuje pro své klienty řadu novinek, hlavně v souvislosti s novými technologiemi a v oblasti zlepšení poslední míle. „Chceme, aby naši zákazníci byli s naší prací spokojeni a spolupráce na bázi naprosté dobrovolnosti jim byla příjemná,“ uzavírá Miloš Melník.

Balíková logistika pro všechny

Představitelé firmy se věnují podnikání v dopravě již od roku 2005, ale teprve založením vlastní sítě naplňují v posledních letech svoji představu balíkové logistiky „pro všechny“, tedy v oblasti B2B (doručování zásilek mezi firemními klienty), B2C (doručování firemních zásilek na soukromé adresy), D2C (doručování zásilek výrobce přímo koncovému zákazníkovi) a C2C (doručování zásilek mezi soukromými osobami).

V České republice zatím 123kurýr naplno zajišťuje oblast B2B a B2C a na rozšíření služeb průběžně pracuje. „Nabízíme novou strategii spolupráce. Nenutíme naše zákazníky, aby se zavazovali smlouvou, přijali třeba podmínky případného rozvázání spolupráce nebo jiná omezení. Zákazník vstupuje do našeho systému tím, že na základě unikátního přístupového hesla a odkliknutí základních přepravních podmínek může rovnou objednávat vyzvednutí a přepravu zásilek. Pokud nechce z nějakého důvodu ve spolupráci pokračovat, prostě další svozy zásilek neobjedná. Vše probíhá on-line, bezpapírově,“ uvádí Miloš Melník.

Skupina 123kurýr/123kuriér má aktuálně v České republice a na Slovensku 16 poboček a dvě distribuční centra. Pracuje pro ni kolem 1000 lidí, 50 procent z nich jsou přímo kurýři. „Firma se po všech stránkách rozvíjí. Za rok 2021 činí náš obrat z balíkové logistiky 400 milionů českých korun  a mluvíme tak v rámci skupiny o 230procentním zvýšení,“ uvádí Miloš Melník.

V prvním letošním dvoučísle měsíčníku Logistika, které vychází ve středu 2. února, najdete anketu mezi společnostmi sloužími internetovému obchodování o tom, jak zvládly letošní vánoční sezonu. V elektronmické (a zároveň rozšířené) verzi, bude tento článek, stejně jako všechny ostatní, k dispozici též v našem on-line archivu. Objednávejte předplatné měsíčníku Logistika!

Související