Biopalivo druhé generace mohou pro použití v námořní přepravě zvolit zákazníci Kuehne+Nagel. Metylester použitého kuchyňského oleje označovaný UCOME může v porovnání se standardními pohonnými hmotami snížit emise z námořní přepravy až na nulu.

Výhodou UCOME je způsob jeho výroby, který nevyžaduje žádnou zemědělskou půdu ani zpracování potravin. Avšak masové rozšíření tohoto paliva je dosud omezeno skutečností, že ne každé plavidlo jím může být poháněno.

Mass Balance Concept s certifikátem

Proto Kuehne+Nagel nabízí takzvaný Mass Balance Concept. Vypočítá vzniklé emise, nakoupí odpovídající množství biopaliva a následně ho přiřadí k danému nákladu. Zákazníci, kteří se rozhodnou chránit životní prostředí a používat biopalivo k přepravě alespoň části svého nákladu obdrží certifikát, jenž vyhodnotí množství eliminovaných emisí v poměru k celkovému objemu jejich karga.

Související

„Tento koncept je praktickým řešením pro dodavatelské řetězce našich zákazníků, dává jim jasnou představu o množství eliminovaných emisí uhlíku a pomáhá jim plnit jejich vlastní cíle v oblasti ochrany životního prostředí,“ vysvětluje Miroslav Pudil, generální ředitel společnosti Kuehne+Nagel v České republice. 

Udržitelné palivo na moři i ve vzduchu

Dekarbonizace přepravy je důležitým krokem k dosažení cílů zakotvených v Pařížské dohodě. V listopadu 2021 se skupina Kuehne+Nagel stala prvním poskytovatelem letecké logistiky, který svým zákazníkům nabídl možnost používat pro každou zásilku udržitelné letecké palivo SAF.

Námořní přeprava vyprodukuje v průměru asi jednu miliardu tun oxidu uhličitého ročně, což představuje asi tři procenta celosvětových emisí – a právě díky používání UCOME je možné tyto emise výrazně snížit a přiblížit se tak splnění globálních klimatických cílů.

Související