Nejčerstvější ryby z divokého chovu nebo nejkvalitnějších rybích farem Evropy i zbytku světa, které svou kvalitou dostanou rybí maso ve velkém na české talíře. A z národa s minimální spotřebou rybího masa vychová rybí gurmány. Právě toho chce dosáhnout on-line supermarket Košík.cz se svou novou značkou Fish&Fresh, oznámila společnost v aktuální tiskové zprávě. Startuje s výběrem lososů a tresek a postupně chce nabízet nejrozmanitější nabídku i v případě dalších druhů sladkovodních i mořských ryb a mořských plodů.
Kvalitu masa hlídá přísný teplotní řetězec, životní podmínky zase certifikace. Samozřejmostí je extrémní důraz na čerstvost rybího masa a kvalitu přepravy, ať putuje z jakékoli vzdálenosti. Ryby značky Fish&Fresh dorazí k zákazníkovi vždy nejpozději 72 hodin, častěji však již 48 hodin, od výlovu. Po celou dobu jsou skladovány vychlazené – od cesty z rybí farmy na sklad Košíku, v době skladování i po cestě za zákazníkem. Pokud je ihned po doručení přendá zákazník do lednice – ideálně takzvané nulové zóny – teplotní řetězec zůstane neporušen a kvalita masa zůstane extrémně vysoká.
V rámci značky Fish&Fresh Košík dbá také na životní podmínky ryb. Maso je tak možné filtrovat i podle certifikátů – konkrétně MSC (Certifikovaný volný chov s pravidly udržitelného rybolovu), ASC (Certifikovaný ekologický a zodpovědný farmový chov), Label Rouge (Národní francouzská certifikace chovatelských postupů) nebo BIO.
„Plundrování oceánů a moří vede k ničení celých ekosystémů. Proto chceme, aby naši zákazníci mohli podpořit chovatele, kteří investují do dlouhodobě udržitelné produkce. Její přísná kritéria byla navržena tak, aby pomohla uchovat dostatek ryb v mořích i do budoucna,“ říká Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz.
V první várce Fish&Fresh přináší přes 40 druhů lososů a tresek. Lososy bude vozit z vod Norska, Aljašky, Skotska a vůbec poprvé na českém trhu se objevuje losos z Islandu. V nabídce budou jsou lososi farmovaní včetně bio farmy bez hormonů a antibiotik, tak divocí – tedy keta a sockeye. Čerstvé tresky Košík nakupuje na tradičních rybích aukcích v dánských a islandských přístavech. V průběhu roku by pak měla svůj sortiment rozšířit – netají se ambicí přinést nejširší nabídku rybího masa a mořských plodů v českém retailu.
Kouzlo čerstvých mořských ryb
Z 84 kilogramů masa, které Češi ročně sní, je pouhých pět kilogramů z vody. Řadíme se tak mezi státy s nejmenší spotřebou rybího masa v Evropě. A všichni z našich sousedů – včetně Slováků – sní dvojnásobné až trojnásobné množství, přímořské země dokonce sedmkrát více. Důvodem, proč se Češi rybám vyhýbají, je především malá znalost mořských ryb a dlouhodobě nízká nabídka kvalitního rybího masa, která může v kombinaci s vyšší cenou odrazovat.
Situace se však začíná postupně měnit a poptávka po kvalitním rybím mase s garantovanou kvalitou původu stoupá. Využít toho chce i Košík.cz, který představuje svoji novou značku Fish&Fresh.
„Jsme národ, který zná čerstvé ryby jen z rybníků a říček. Většinu mořských ryb Češi znají spíše jako rozmrazované maso z běžného rybolovu. S čerstvým masem z divokého chovu nebo certifikovaných farem se pak takový zážitek nedá srovnávat,“ říká Tomáš Balent, expert na maso a ryby ve společnosti Košík.cz a garant značky Fish&Fresh. „A je na čase s tím rozdílem seznámit co nejvíce zákazníků.“
„Nová značka Fish&Fresh už brzy zaštítí nejbohatší nabídku ryb a mořských plodů v Česku, od cenově dostupných ryb na rodinnou večeři až po prémiové kousky pro nejnáročnější,“ zmiňuje Tomáš Jeřábek. „A podobně jako v u našich značek Authentic a Mr. Nutly, i v případě Fish&Fresh chceme, aby brzy dominovala své kategorii. Rád bych, abychom se v podílu konzumovaného rybího masa brzy dostali alespoň na evropský průměr.“
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.