Výrobce nabízí nové vozíky v několika modelových řadách s nosností 1400 až 2500 kilogramů a s výškou zdvihu až 13 metrů − jedná se o řady R, E, N a O, což je speciál s velkými koly pro vnitřní i venkovní nasazení. Vozíky BT Reflex mají vysokou produktivitu i výbornou ergonometrii a viditelnost z místa řidiče. Umožňuje to zcela nová konstrukce stožáru a ergonomická kabina s nadstandardním pohodlím, interaktivním displejem, nastavitelnými prvky a praktickými ovladači. Stroj tak nabízí výborné výkonové parametry, preciznost při práci s vozíkem i s paletou a mimořádný komfort obsluhy a v řadě E také unikátní naklápěcí kabinu.

Vozíky s vyšší zbytkovou nosností

Nová generace BT Reflex zvedne těžší náklad výše a rychleji než u starších vozíků a zdvihá laťku standardů pro vertikální manipulaci. To vše díky radikálně vylepšeným zbytkovým nosnostem v největších výškách. S vyššími zbytkovými nosnostmi nyní vozíky s nižší nominální nosností zvládnou stejnou práci. Výsledkem jsou úspory již při pořizování nových strojů. Snížila se rovněž průjezdná výška jednotlivých modelů, takže jejich využití, zejména u výkonových řad R a E, které jsou určeny do nejfrekventovanějších skladových provozů, je velmi flexibilní. Retraky BT Reflex řady B, E a N mohou být vybaveny moderními úspornými modulárními li-ionovými bateriemi vlastní výroby Toyota.

Design stožáru spoří čas

Toyota inovovala i design stožáru a jeho roli při výškové manipulaci. Stožár umožňuje bezrázový výsun i spouštění a naklápění vidlic. Inovace nyní zvýšila i rychlost zdvihu a spouštění − s nákladem 0,64 m/s a bez nákladu dokonce až 0,92 m/s.

Model s úzkým šasi a upravenou kabinou pro bezpečnou práci ve vjezdových regálech.
Model s úzkým šasi a upravenou kabinou pro bezpečnou práci ve vjezdových regálech.
Foto: Toyota Material Handling

Čím rozsáhlejší je regálový systém a jeho výška, čím více retraků je nutných k jeho obsluze, tím získává na významu každá ušetřená sekunda při každém manipulačním cyklu. V konečném důsledku může uživatel snížit počet vozíků ve flotile nebo se stejným počtem strojů odbaví mnohem více palet za stejnou časovou jednotku.

True Vision pro výborný výhled z kabiny

BT Reflex zdvihne díky inovativní konstrukci stožáru a skvělé stabilitě strojů s vysunutým stožárem těžší náklad rychleji a do vyšší výšky než předchozí modely (E a R-série až do výšky 13 metrů).

Nové řešení stožáru ale přináší, vedle vyšší výšky zdvihu, ještě další inovace, které se promítají do skvělé viditelnosti z místa řidiče: štíhlé profily jednotlivých částí stožáru s centrálním válcem zdvihu nebránící ve výhledu, praktičtěji řešené umístění hadic a otevřenou průhlednou upínací desku s integrovaným bočním posuvem.

Novinkou je i řešení s průhlednou střechou kabiny, jejíž design umocňuje výbornou viditelnost na náklad v nejvyšších výškách nebo průhledné dveře kabiny u mrazírenské verze. Také modely E-série s naklápěcí kabinou jsou navrženy s cílem zlepšit výhled na vidlice a omezit hluboké zaklánění hlavy, čímž se snižuje námaha a napětí krku řidiče.

Hladká manipulace a plynulý zdvih

Unikátní prvky známé již z předchozí generace − naklápěcí kabina a systém zdvihu a spouštění bez otřesů Transitional Lift Control (TLC) − byly vylepšeny a znamenají skutečnou přidanou hodnotu v oblasti ergonomie, komfortu řidiče i bezpečnosti nákladu. Naklápěcí moment je hladší a plynulejší, stejně jako vysouvání a spouštění nákladu. Plynulý pohyb bez otřesů při vysouvání a zasouvání jednotlivých sekcí stožáru umožňuje dosáhnout maximálních rychlostí s nákladem i bez něho.

Retraky BT Reflex je možné využít i pro stohování palet až do výšky zhruba sedm metrů.
Retraky BT Reflex je možné využít i pro stohování palet až do výšky zhruba sedm metrů.
Foto: Toyota Material Handling

Mrazírenské sklady představují příležitost

Manipulace v mrazírenských provozech patří objektivně k nejnáročnějším činnostem v oblasti logistiky a představuje specifický obor, jehož složitost dopadá na všechny aktéry logistického procesu. Je proto vhodné vybírat vozíky ergonomicky a technologicky na vysoké úrovni s pokročilými technickými prvky, jako je naklápěcí kabina, předvolba výšky zdvihu, ukazatel výšky zdvihu a podobně, které urychlují manipulaci a zkracují pobyt vozíku v mrazírenském prostředí.

Související

I pro mrazírny je k dispozici li-ionová technologie. Řešení li-ionové baterie s vyhříváním umožňuje bezpečné nabíjení a prodloužení pracovních intervalů i při práci při teplotách až do -30 °C.

Vozík se zúženou kabinou − Reflex řady N

Stroje této řady jsou designované pro speciální vjezdové nebo průjezdné regály a pro stohování do výšky 6 až 7 metrů. Vjezdové a průjezdné regály jsou jednou z alternativ vysokohustotního skladování. Vyžadují speciálně upravený vozík se zúženou kabinou a obvykle i se zúženým šasi o 150 milimetrů, který nepracuje v klasické uličce, ale manipuluje přímo v uličce, v které je zboží skladováno. Zboží musí být zaskladňováno i vyskladňováno systematicky − od paletových pozic v hloubce regálové sekce − a také v celé výšce stejné sekce − směrem ke kraji regálového systému. Jsou vhodné pro skladování většího množství zboží stejného druhu. Tímto způsobem je využita celá hloubka instalace.

Univerzální retrak s velkými koly

Řada O obsahuje model RRE160HR s velkými koly pro venkovní nasazení. Nový vozík Toyota BT Reflex RRE160 s nosností 1600 kilogramů je dalším rozšířením rozsáhlé řady retraků o nové funkce a nové aplikační oblasti s horší kvalitou pojezdových ploch.

Uživatelé, kteří dosud využívali pro manipulaci mimo haly klasické čelní vysokozdvižné vozíky, mohou nyní retraky nasadit i na nakládku či vykládku vozidel nebo na stohování. Získají možnost pracovat v užších uličkách a výšku zdvihu až 7,5 metru. Díky průjezdné výšce 145 milimetrů a velkým superelastickým kolům zvládne nový retrak jízdu po vlhkém, kluzkém i rozpáleném asfaltu, po panelech a dalších typech venkovních ploch.

Související