Společnost PST CLC, která se specializuje na logistické a komplexní celní služby, loni oslavila 30. výročí existence. Měli jsme tedy dost důvodů, abychom se jejího generálního ředitele a člena představenstva Svazu spedice a logistiky ČR Víta Votroubka vyptávali nejen na to, co všechno patří k rozvážce zboží z přístavů k výrobním linkám, při níž všichni spěchají. V rozhovoru nám sdělil třeba i to, jakým způsobem se firma vyrovnává s nedostatkem pracovníků.

Tento problém samozřejmě není specifikem žádné logistické společnosti, firmy se s ním potýkají už několik let. Nezbývá jim než hledat cesty, jak si stávající pracovníky udržet a nové získat. O těchto receptech podrobně píše Pavel Toman.

Na provozu ve skladech se mi líbí mimo jiné potřeba nadefinovat všechny procesy tak, aby byly co nejefektivnější, účelné a taky bezpečné. Všem těmto aspektům napomáhá také značení ve skladech, které je ovšem čas od času nutné měnit. Co vše v této souvislosti spadá pod pojem „komplexní podlahový servis“, vysvětluje spoluzakladatel společnosti J. A. Clean Jiří Janouš, kterého jsme navštívili ve firemním sídle v Pavlovicích.

Související
6 minut čtení
V loňském roce jsme si připomněli již 65. výročí existence bezesporu nejvýznamnější mnohostranné mezinárodní úmluvy v mezinárodní silniční...

„Naši zákazníci nás vlastně trochu tlačí do popírání fyzikálních zákonů. Chtějí něco perfektního, co vydrží a bude ideálně napořád. A hned ve druhé větě dodávají, že až budou z daného objektu odcházet, tak si přejí, aby to šlo odstranit,“ shrnuje podstatu činnosti společnosti J. A. Clean její jednatel a spoluzakladatel Jiří Janouš.

Nové pozemky pro stavbu průmyslových a logistických budov již prakticky došly. Zůstává řada míst, kde ještě ne zcela dávno žil průmysl a dnes chátrají. Tyto brownfieldy se stávají příležitostí pro novou výstavbu. Developeři ovšem musí umět opuštěné pozemky revitalizovat a zbavit je starých ekologických zátěží.

V loňském roce jsme si připomněli již 65. výročí existence bezesporu nejvýznamnější mnohostranné mezinárodní úmluvy v mezinárodní silniční nákladní dopravě − Úmluvy CMR.

šéf služby Liftago Ondřej Krátký věří, že odpovědí na nárůst přepravních prostředků v ulicích a růst e-commerce je jím rozvíjený způsob sdílené přepravy.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-67038420-spech-a-popirani-fyzikalnich-zakonu-nekdy-patri-k-veci