Omnikanálová aukční platforma 1-2-3.tv se důsledně spoléhá na digitalizaci svých dodavatelských řetězců a skladové logistiky. Implementací prvního plně automatizovaného logistického systému Autostore v Evropě pověřila svého dlouholetého logistického partnera – společnost DHL Supply Chain, specialistu na smluvní logistiku v rámci koncernu Deutsche Post DHL Group.

Plně automatizovaný sklad se podle aktuální tiskové zprávy DHL Supply Chain nachází v německém Brunšviku. Kompaktní systém pro uskladňování a vychystávání zboží umožňuje optimalizované, prostorově nenáročné skladování drobných dílů a zcela automatické vychystávání až 18 milionů položek ročně. Systém přitom spolupracuje se zaměstnanci skladu, zrychluje zpracování jednotlivých objednávek, optimalizuje procesy pro zaměstnance a zvyšuje provozní efektivitu.

Roboti automaticky vychystávají objednané zboží, které třídí pro další zpracování zaměstnanci.
Roboti automaticky vychystávají objednané zboží, které třídí pro další zpracování zaměstnanci.
Foto: DHL Supply Chain

„Naše společnost v minulosti již intenzivně investovala do štíhlých procesů a trvale udržitelné automatizace. Zavedením flexibilního a modulárního robotického řešení Autostore reagujeme na robustní růst v uplynulých letech a trvale udržitelným způsobem optimalizujeme naše logistické procesy. Díky tomu jsme ideálně připraveni na budoucí růst,“ vysvětluje Eberhard Kuom, výkonný viceprezident společnosti 1-2-3.tv odpovědný za finance a provozní činnosti. Výše uvedená opatření umožňují aukční platformě efektivněji prezentovat rozmanité nabídky a současně maximalizovat využívání skladových kapacit.

26 robotů akci

Řešení AutoStore, dodané společností Element Logic, je tvořeno hliníkovým rámem, v němž jsou aktuální zásoby uskladněny ve více než 40 tisících plastových kontejnerech rozdělených do 16 úrovní. Nejvyšší podlaží slouží k pohybu robotů. Jen ve skladu společnosti 1-2-3.tv v Brunšviku jich je 26. Roboti automaticky vychystávají objednané zboží, které třídí pro další zpracování zaměstnanci. Zboží je v expedičním a přepravním systému vloženo do balíku příslušné zákaznické objednávky, automaticky zabaleno a následně expedováno. Toto řešení představuje třetí krok v optimalizaci procesního řetězce společnosti 1-2-3.tv, který následuje po nedávných investicích do procesů přijetí zakázky a digitalizace kompletního dodavatelského řetězce.

Související

„Máme radost, že nám toto automatizované řešení umožní ještě více posílit naši spolupráci s dlouholetým klientem 1-2-3.tv, která je založena na oboustranné důvěře, a společně investovat do úspěšné budoucnosti. Díky systému AutoStore máme nepřetržitou kontrolu nad zásobami a můžeme dosahovat vysoké efektivity při uskladňování i vychystávání zboží. Zákaznické objednávky lze díky tomu zpracovávat rychle a spolehlivě. Logistické řešení navíc snižuje pracovní zatížení našich zaměstnanců ve skladu zkrácením docházkových vzdáleností, které musejí překonávat. Nejdůležitějším přínosem je však skutečnost, že naši zaměstnanci mohou nyní soustředit svou energii na náročnější aktivity v ostatních částech skladu,“ říká Andreas Bicking, ředitel obchodní jednotky e-commerce společnosti DHL Supply Chain Germany & Alps.

Pro DHL Supply Chain je tato implementace dalším důležitým stavebním kamenem v pokračující realizaci automatizační a digitalizační strategie, jejímž cílem je nepřetržité zlepšování provozních činností. Roboti zajišťující vychystávání zboží hrají jako součást širšího portfolia komerčně využitelných technologií stále důležitější roli ve strategii poskytovatele smluvních logistických služeb. „Vážíme si toho, že máme ve společnosti DHL Supply Chain velmi profesionálního partnera. Začlenění řešení AutoStore do stávající infrastruktury za plného provozu bylo enormním výkonem,“ říká Eberhard Kuom, který ocenil úspěšný implementační proces.

Související