Aktuální protipandemická uzávěra Šanghaje se negativně projeví na nákladní dopravě a zvýší její náklady, varoval dánský námořní dopravce A.P. Moller-Maersk. Postup Číny proti pandemii covidu-19 dále otřásá globálními dodavatelskými řetězci, napsala agentura Reuters. Čínské pobřežní město je rušnou námořní a leteckou křižovatkou.
Ve 26milionové Šanghaji v pondělí 28. března začala dvoufázová protipandemická uzávěra, zatím v první polovině města. Dnes město podle agentury Reuters zaznamenalo 4400 případů nákazy koronavirem, což je dosavadní rekord.
Letiště a přístav zůstávají sice v provozu, ale Šanghaj zavedla přísná omezení pohybu, bez povolení nemohou vozy do ulic a miliony lidí nesmějí vycházet z domova. „Doprava nákladními automobily do (Šanghaje) a z (ní) bude z 30 procent vážně ovlivněna úplným lockdownem šanghajských oblastí Pu-tchung a Pchu-si, a to postupně až do 5. dubna,“ uvedl druhý největší přepravce kontejnerů na světě.
Dodal, že sklady v Šanghaji budou uzavřeny až do pátku. „V důsledku toho se prodlouží dodací lhůty a patrně i zvýší náklady na dopravu,“ dodala dánská společnost. Na nákladech se odrazí mimo jiné objížďky a dálniční poplatky.
Továrny v sousední provincii Če-ťiang nakládku přesunuly ze Šanghaje do přístavu Ning-po, uvedla americká společnost SEKO Logistics. „Ode dneška očekáváme prudké zvýšení sazeb za leteckou přepravu,“ uvedla logistická firma na svých internetových stránkách.
Místní úřady nařídily plošné testování obyvatelstva a pozastavení práce ve firmách i v továrnách s výjimkou těch, které zajišťují nezbytné služby a dodávají potraviny.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika

Logistika č. 1/2025





