Aktuální protipandemická uzávěra Šanghaje se negativně projeví na nákladní dopravě a zvýší její náklady, varoval dánský námořní dopravce A.P. Moller-Maersk. Postup Číny proti pandemii covidu-19 dále otřásá globálními dodavatelskými řetězci, napsala agentura Reuters. Čínské pobřežní město je rušnou námořní a leteckou křižovatkou.

Ve 26milionové Šanghaji v pondělí 28. března začala dvoufázová protipandemická uzávěra, zatím v první polovině města. Dnes město podle agentury Reuters zaznamenalo 4400 případů nákazy koronavirem, což je dosavadní rekord.

Letiště a přístav zůstávají sice v provozu, ale Šanghaj zavedla přísná omezení pohybu, bez povolení nemohou vozy do ulic a miliony lidí nesmějí vycházet z domova. „Doprava nákladními automobily do (Šanghaje) a z (ní) bude z 30 procent vážně ovlivněna úplným lockdownem šanghajských oblastí Pu-tchung a Pchu-si, a to postupně až do 5. dubna,“ uvedl druhý největší přepravce kontejnerů na světě.

Související

Dodal, že sklady v Šanghaji budou uzavřeny až do pátku. „V důsledku toho se prodlouží dodací lhůty a patrně i zvýší náklady na dopravu,“ dodala dánská společnost. Na nákladech se odrazí mimo jiné objížďky a dálniční poplatky.

Továrny v sousední provincii Če-ťiang nakládku přesunuly ze Šanghaje do přístavu Ning-po, uvedla americká společnost SEKO Logistics. „Ode dneška očekáváme prudké zvýšení sazeb za leteckou přepravu,“ uvedla logistická firma na svých internetových stránkách.

Místní úřady nařídily plošné testování obyvatelstva a pozastavení práce ve firmách i v továrnách s výjimkou těch, které zajišťují nezbytné služby a dodávají potraviny.

Související