Po jedenácti dnech dorazilo nákladní elektrokolo speciálně navržené pro Dachser Czech Republic do Kolína nad Rýnem a na veletrh polisMOBILITY. Elektrokolo používané v současné době pro bezemisní zásobování center měst bylo na cestu vybaveno speciálními solárními panely, které vyrobily 9,6 kWh elektrické energie.

Po čtyři dny byla prodloužená verze nákladního elektrokola k vidění na stánku společnosti Dachser na veletrhu polisMOBILITY. Do Kolína nad Rýnem se po mezinárodní cyklotrase EuroVelo 4 vydal Jiří Štrupl, Managing Director společnosti 4AVs.eu, a celkem v sedle elekrokola strávil 56 hodin. Společnost 4AVs.eu je partnerem společnosti Dachser Czech Republic pro bezemisní distribuci balíkových, kusových a paletových zásilek v centru Prahy a v Hradci Králové.

Nákladní elektrokolo je vybaveno dvěma boxy pro kusové a balíkové zásilky o objemu dvakrát 240 litrů a jezdí v Praze a v Hradci Králové s přívěsným zařízením Bicylift pro přepravu europalet o výšce až 1,6 metru. Model má samostatné brzdové systémy – pro nákladní e-kolo a pro přívěs – a také dvě baterie pro extra výkon a výdrž. V městské distribuci uveze náklad o hmotnosti až 300 kilogramů.

Pro cestu na veletrh bylo elektrokolo poprvé vybaveno na míru vyrobenými solárními panely, které jsou navrženy tak, aby průběžně dobíjely jeho baterie. Během této cesty solární panely vyrobily 9,6 kWh elektrické energie, což stačilo na dobití dvou třetin kapacity baterií. Zbývající energie byla během zastávek získávána prostřednictvím dobíjecích stanic. „Tato cesta byla dobrou příležitostí otestovat nákladní e-kolo v různých podmínkách. Solární dobíjení umožňuje nabíjet baterie mimo města a dopřát si odpočinkovou dovolenou v přírodě," říká Jiří Štrupl, Managing Director společnosti 4AVS.eu.

Související

Jiří Štrupl vyrazil na cestu v pátek 6. května z pobočky Dachser v Kladně. Cestou na veletrh v Kolíně nad Rýnem se zastavil i v pobočkách společnosti Dachser v Erlensee a v Kolíně nad Rýnem, kde elektrokolo se speciálně vyvinutými solárními články úspěšně dokončilo svou dlouhou cestu. Celých, více než 900 km, se obešlo bez oprav a nehod a podařilo se tak ušetřit více než 186 kilogramů emisí oxidu uhličitého. Po této mimořádné cestě se e-kolo vrátilo ke svému obvyklému nasazení – k bezemisním rozvozům v centru Prahy.

Solární dobíjení umožňuje nabíjet baterie mimo města.
Solární dobíjení umožňuje nabíjet baterie mimo města.
Foto: Dachser

Dachser na veletrhu polisMOBILITY prezentoval svůj koncept Dachser Emission-Free Delivery pro doručování zásilek sběrné služby do center měst s nulovými emisemi, čímž přispívá k udržitelnější a klimaticky šetrnější mobilitě. Kromě toho byla ve venkovních prostorách veletrhu vystavena plně elektrická vozidla, která Dachser používá pro svou bezemisní distribuci po Evropě – 7,5 tunový nákladní automobil Fuso eCanter a další nákladní elektrokolo Antric One.

Dachser definoval udržitelné a odpovědné podnikání v oblasti ekonomiky, ekologie a sociálních otázek jako jednu ze svých základních firemních hodnot. Kromě kritického zkoumání dopadů globalizace a kultivace kulturních a podnikatelských kořenů společnosti upřednostňuje politika společenské odpovědnosti této rodinné společnosti hledání způsobů, jak učinit logistiku udržitelnější a jak efektivněji využívat zdrojů. V rámci ochrany klimatu proto společnost Dachser testuje a nasazuje na svoje distribuční trasy vozidla s alternativními pohony. Při dodávkách do center měst se osvědčila distribuce nákladními elektrokoly.

Bezemisní distribuční zóna v Praze byla zahájena v roce 2020 a již za několik týdnů byla poprvé v České republice doplněna o distribuci paletových zásilek. Dachser Czech Republic si pro tuto spolupráci od začátku vybral zmiňovanou společnost 4AVS.eu. „Ve 4AVS.eu jsme našli spolehlivého partnera, který byl schopný vyvinout nákladní elektrokolo přímo na míru našim potřebám a poradil si i s distribucí paletových zásilek,“ říká Jan Pihar, generální ředitel Dachser Czech Republic, a dodává: „Nejenže máme potřebnou techniku, ale také skvělé a nadšené cyklokurýry, kteří se starají o naše zákazníky v centru Prahy a od konce roku 2021 také v Hradci Králové.“

Související