Logisticko-technologická společnost DoDo začala spolupracovat s lékárenskou sítí Dr. Max a zajistí tak rozvoz léků po celé Praze ještě v den objednávky. Zkušební provoz byl spuštěn koncem minulého roku v Praze, do budoucna je v plánu službu rozšířit také do dalších měst.
Období pandemie tradičním lékárnám jasně ukázalo, že spolu s kamennými prodejnami je potřeba rychle rozvíjet také další prodejní kanály. Lékárny tedy kladou stále silnější důraz na svá e-shopová prostředí, která momentálně tvoří až pětinu jejich celkového obratu. Také Dr. Max reaguje na rostoucí nároky svých klientů a ve spolupráci s logistickou společností DoDo jim nově umožňuje obdržet zboží ještě v den objednávky.
„Covidová doba nám ukázala, jak je důležité vyváženě rozvíjet jak tradiční síť, tak i e-commerce,“ říká generální ředitel lékáren Dr. Max Daniel Horák. „Tento omnichannel přístup brzy obohatíme i o výdejní boxy. Když k tomu připočítám i rychlé doručení objednávky na určenou adresu, je zřejmé, že i od lékáren může klient dostat servis, na který je zvyklý. Zároveň rozšiřujeme sortimentní nabídku svého e-shopu, která už zahrnuje asi 21 tisíc produktů.“
Jak vyplývá z dat nasbíraných během pilotního provozu, Dr. Max v rámci same-day dodávek ve spolupráci s logistickou společností DoDo nejčastěji doručuje léky na akutní potíže, sezónní produkty nebo také položky, které jsou součástí pravidelných promo akcí. Zákazník si může nechat svou objednávku nechat přivézt v časových úsecích, které mu nejvíc vyhovují, a to každý všední den od 8 do 20 hodin. Nejvytíženějšími časy pro rozvoz bývají poměrně překvapivě dopolední hodiny, přičemž nejvíce objednávek je vytvořeno uprostřed týdne, tedy ve středu a ve čtvrtek.
DoDo aktuálně vozí zásilky z lékárenské pobočky v Praze 4, odkud týdně rozveze 3000 objednávek. Jednotlivé časové sloty se každý den zavírají nejpozději devadesát minut před svým začátkem, díky čemuž mají zákazníci jistotu, že dostanou své zboží včas, a to i přes možnou vyšší poptávku v daný termín. O slotové same-day doručování byl již během pilotního provozu velký zájem, zákazníci totiž velmi oceňují možnost nechat si zboží doručit v konkrétní hodinu, kterou si sami vyberou a ve které s příjezdem kurýra počítají. Zvláště u léků na akutnější problémy je pak zásadním benefitem rychlost.
„Rozvoz lékárenských produktů je pro DoDo dalším krokem k pokrytí zvyšující se poptávky i v oblastech, kde se zákazníci dříve chovali spíše konzervativně. Daří se nám tím napomáhat s potřebnou digitalizací v dalších odvětvích a zároveň tak diverzifikovat naše služby. Úspěšně si držíme vysokou kvalitu nejen v segmentu rozvozu klasického zboží z e-shopů, ale také v oblasti rozvozu potravin, kde kompletně vozíme pro ty největší hráče na trhu, jako je Tesco či Košík.cz. Nyní je načase naše bohaté zkušenosti z různých segmentů využít a dopřát zákazníkům rychlé a flexibilní doručení také v oblasti lékárenského sortimentu,“ popisuje Ivo Velíšek, CEO DoDo pro Českou republiku a Slovensko.
DoDo momentálně působí v sedmi zemích světa, kromě České republiky tak poskytuje své služby také v Maďarsku, Polsku, Bulharsku, Slovensku, Rakousku, Německu a na Slovensku. Společnost zajišťuje logistiku prostřednictvím více než 2 tisíc kurýrů a flotilou čítající 1 250 vozů. V minulém roce dokázalo DoDo téměř dvojnásobně navýšit svůj obrat na téměř miliardu korun. V tomto roce se chce zaměřit mimo jiné na růst na německy mluvících trzích, s čímž mu pomůže také poslední investice v hodnotě 1,5 miliardy korun od investorů v čele s Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika

Logistika č. 1/2025





